Knäpp

Fredrik tror att jag har blivit knäpp... igen..

Min syster var ju här i helgen och hon var ju så snäll att påpeka att jag har jävligt mycket grejer (ursäkta svordomen) och att det kommer att ta 5 år för mig att packa ner allt då vi ska flytta, när det nu blir..

Så jag springer och hämtar kartonger på ica och packar ner saker.. Ja inte sådant som används varje dag men sådana där små saker som står i hyllor, i fönstren och lite överallt hemma hos mig. Sådana där saker som man blir glad över att se och inte har någon särskild funktion egentligen. Det som gör ett hem ett hem om ni frågar mig men jag har då börjat packa ner grejerna och slås av att jag HAR jävligt mycket grejer..

5 banankartonger har det blivit och jag har bara packat ner prydnadssaker, och det finns massor kvar.. =/ Hur ska detta gå?? Har dock gjort loppislådor som jag lägger ner saker i också så jag sparar inte allt, bara nästan ;)

Det känns ganska skönt på samma gång.. Rensa i röran, för det har varit rörigt nu ett tag.

Fredrik undrar hela tiden varför jag packar ner grejer nu. Han fattar inte och verkar inte känna mig efter 8 år.. Jag packar ALLTID långt innan vi ska någonstanns, jag är en planerare, jag vill ha koll plus att jag vill hinna gå igenom allt och kunna bestämma i lugn och ro vad jag vill och inte vill ha kvar..

Fredrik är mer.. Nu släng vi ner skiten i en låda samma dag man ska flytta.. Förra gången vi flyttade så flyttade jag allt då Fredrik låg borta och jobbade så då han kom hem så var allt klart.. =)

Jag har flyttat en si så där 10 gånger och varje gång slås jag av hur mycket som man hinner spara på sig.. Jag är ju så duktig på att ta reda på sånt som andra vill kasta.. Ser ingen mening med att kasta saker som inte är trasiga eller mögliga. Det kan ges bort till välgörenhet.

Tyvärr så springer Freddan och kollar i mina loppislådor för att se så att jag inte slänger något som är "bra att ha"..

 

Bjussar på mig själv och visar hur det brukar se ut på mitt skrivbord.. Jag brukar lägga ifrån mig saker där det finns plats istället för att ta undan dem på en gång.. Försöker bättra mig och har faktist städat av skrivbordet nu. Nu är det inte en pryl på det..

 

Idag ska det sys är det tänkt =) Hade tänkt följa Therese till Ramsele idag och gå på röda korset men jag måste spara nu.. Kändes tråkigt att inte kunna umgås med dem idag men samtidigt är det skönt att bara vara hemma och försöka städa upp lite.

 

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Elin

Jag kan ju bara glädjas åt att du gjorde precis lika lite som jag i helgen!;-D Men vadå? Jag tycker det är skitsmart att börja packa ner saker redan nu. Då kommer du ju få ett hum om hur många lådor du behöver och du behöver inte skaffa alla lådor typ samma dag:P Stå på dig syrran!:-D Ska leta rätt på dom där lådorna jag eventuellt har nånstanns!:)

2011-03-18 @ 13:56:00
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0