Lycka

Lycka vore väl att få bo ett gammalt fint kråkslott med verandor och snickarglädje.. I byarna runt Junsele och Sollefteå finns det massor av gamla fina hus och jag har lekt med tanken på att åka runt och fotografera dem och kanske göra en bok men än så länge har det stannat vid tanken.

Jag njuter av bilder på vackra gamla hus från alla hörn i Sverige istället. 



Hittade denna gamla bilden på ett hus som tyvärr är rivet nu men precis så här, PRECIS så, skulle jag vilja ha ett som såg ut så... Det är ju så otroligt vackert och jag har alltid velat ha ett tornhus..

Fredrik säger att det är ju bara att bygga ett torn på det hus som vi ska flytta till men det ska ju passa in.. Alla hus passar inte som tornhus.. Men kanske kanske får jag min dröm i uppfyllelse... Drömma går ju..


 

 

 

 

 

 

 

 

I sommar ska jag åka och fota lite hus, det har jag bestämt och försöka hitta lite bakgrundshistorier till husen.

Om ni är på semesterresa igenom västernorrland så åk vägen från Ramsele till Sollefteå. Där finns det MASSOR av fina gamla hus med underbara verandor och krusiduller som pryder husen.

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Anna

Meen guud ja döör..!! Det översta huset är ju en DRÖM!! fina de andra med, men det första liksom ropade mitt namn..;) =D

Klart ni ska ha torn! =)

2011-03-06 @ 15:28:28
URL: http://sinnersandsaviours.blogg.se/
Postat av: Elin

Åh så vackra hus! Men det där gula huset. Andra uppifrån. Så kan du ju göra i bölen. Det borde väl passa in!? :-D

2011-03-06 @ 16:41:28
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/
Postat av: erry

Vilka underbara hus! Jag har också alltid drömt om att bo i ett tornhus.. Men jag skulle vara nöjd med ett hus utan torn också :)

2011-03-06 @ 19:01:51
URL: http://gall-erry.blogspot.com
Postat av: therese

snygga hus "me like too" =)

2011-03-06 @ 21:03:14
Postat av: Mia

I Know, drömmer mig vidare..



/Mia :)

2011-03-08 @ 08:49:39
URL: http://www.kiiromi.se
Postat av: Solle

Huset på översta bilden är ju helt fantastiskt! Vet du något mer om det? Vart stod det någonstans? Vart hittade du bilden? Är ju som ett litet drömhus!

2012-08-01 @ 20:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0