Veckan som gått..

Det blev ingen längre frånvaro från Gulsele. Åkte till Lycksele på tisdagen och kom hem på torsdagen. Blev så less på att springa efter ungarna och skrika åt dem att de INTE fick jaga hundarna, de blev rädda och då vet man ju inte vad de kan hitta på..

Vi han med lite saker iaf. Gick på mina favoritloppisar och hittade ju lite grann som fick följa med hem =)

Var även en sväng på Dollarstore och så var jag tvungen att lämna in bilen på Nordemans för att laga säkerhetsbälteshållaren. Det var glapp i den så det bara pep och blinkade att jag inte hade på mig säkerhetsbältet fast jag hade det. Efter det lilla 20 minuters besöket fanns det inga pengar kvar =( 
 
På Dollarstore blev det 3 grejer som ska till lotteriet på öppethus dagen i Wild west cruisers garage den sista april.



En filt, och en fin stor plåtbricka med fint retrotema...



Och en verktygslåda. 

 

Har även behövt köpa kollegieblock hur länge som helst och på dollar fick man 3 stycken för 20 kr. Lite bättre pris än här hemma.. =/

På loppisarna blev det lite blandade grejer. Milton köpte en stor gammal fin resväska vilket visade sig vara bra att packa sakerna i.

 

En liten tupp och en ny godisskål (eftersom Fredrik slog sönder den gamla)

 



Gul frans kan ju aldrig vara fel. 10 kr för hela rullen.

 


2 dukar


1 en härlig påskgardin (10 kr) hittade jag plus att jag hittade 2 gardinlängder av en gardin som jag redan hade fast i en annan färg.  

2 fina täcken som nu täcker soffan. 20 kr.


Rotade inte bara igenom loppisar utan han med mammas skåp också och detta fick jag av henne =)

Gardiner (oranga) och en stor tygbit (gröna) som jag funderar på att sy en tax av.

Jag och mamma satt och bläddrade igenom hundratals med mönster på dukar, kläder, möbler ja allt som man kan göra själv som mamma sparat under 30 år.. Det var riktigt roligt att titta igenom och några mönster lånades hem. Nu ska det snickras och sys =) 


Veckans fynd

Man måste ju älska pingstkyrkan där det mest är gamla tanter som går runt och packar upp grejerna. Vad ser jag där i hyllan då jag går och strosar runt?? Jo ett stort tyg med John Blund i rött och ett stort tyg med Dunderklumpen i orange. För 20 kr.  Det är tur att de inte vet hur eftertraktade de är... Funderar på att lägga ut dem på tradera, vet inte riktigt vad jag ska göra med dem.. Kanske behåller dem ett tag.



Det är spjälsängsskydd som är dubbelsydda. Säkert 200*40 cm varje tyg. Jihoo.. Jag sprang och skyndade mig att roffa åt mig dem =)



Då jag kom hem från Lycksele hade jag även ett paket som låg och väntade på mig på köksbordet. Det var från Kiiromi från ett byte vi gjort. Så fina tyger.. Tack Tack =)  

Det är roligt med byten, nu skickade jag iväg lite tapeter och fick tillbaka tyger som jag ska hitta på något roligt med.. Jag kommer bara inte på vad just nu, de får ligga ett tag så att tankarna får gro =)

Resten av veckan blev allt annat än lugn och jag har knappt vistats något hemma ändå.

I fredags åkte jag in på byn direkt på morgonen och handlade och så åkte jag hem igen men han inte göra så mycket förrän en man från kyrkogårdsförvaltningen ringde och ville att jag skulle komma på intervju. Så det var ju bara att kamma sig och åka in på byn igen. Men det gjorde ju inte så mycket..  =)

Det gick så bra på intervjun att jag fick jobbet. =) Det är bara ett sommarjobb men det känns jätteroligt och jag är superglad!!! Jag kommer att jobba utomhus hela sommaren, 200 meter från ungarnas dagis =)

Fick inte fira så mycket utan blev skickad till Örnsköldsvik på en gång av Fredrik med syftet att köpa bildelar till vår Pontiac...

Kände mig verkligen som en riktig, vad är det man säger?? Girlie girl.. då jag stod där på Norrlands Customs och inte kunde svara på en enda fråga om bilen.. Liiiiiite pinsamt var det.. hehhee...

Det blev sent hem och barnen blev rejält lessa på att åka bil så det var ganska mycket gnäll och skrik i bilen, det var verkligen skönt att komma hem..

Jag hade köpt äkta hemgjord glass från ett nystartat företag mellan Junsele och Brebyn på väg hem från Övik så jag fick fira mitt nya jobb med den då barnen somnat. Det var sådär.. Hjortronglass var en av smakerna och äpple/kanel den andra.. Inte värt priset om man säger så.. När jag skulle betala säger kassörskan att de kostar 65 kr styck för 0,5 liter!!! Det ska snålas på den glassen säger jag ju bara..

I helgen så kom mina föräldrar och syster hit så vi har umgåtts. Fredde och pappa har varit ute i skogen och huggit timmer och vi andra har mest latat oss.

Igår så grillade vi ute i rittan och man kände sig halvt som halvt rökförgiftad efter ett tag.. Det blev en kort korvgrillning.

Idag var jag och syrran lite mer nyttiga och tog hundarna (alla 3) och gick en långpromenad vilket känns redan i benen och höfterna.  

Nä man kanske ska ta och lägga sig i soffan med en liten klick av dyrglassen nu?? Har man förtjänat det måntro??

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Mikaela. Mamma till Emanuel & Hedda.

Ååh! Jag har alltid önskat mig nånting med dunderklumpen på! på tradera ha allting blivit så dyrt :(

2011-03-13 @ 20:56:23
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: Anna

Brickan var ju jätte läcker! =)

Förresten, hur gick det med koderna? hittade ni flaskorna?

2011-03-14 @ 07:36:11
URL: http://sinnersandsaviours.blogg.se/
Postat av: Mia

Men du.. WOW, så mycket fina saker du hittat, grattis. Påskgardinen med stora gula blomman var ju helt fantastisk och John blund..



Härliga fynd!!

/Mia :)

2011-03-15 @ 16:52:02
URL: http://www.kiiromi.se
Postat av: Anna

Det var ju fyndpris, =) trist att det inte gick att hitta flaskorna då.. Kryssen var soft och mysig, åt mest hela tiden.. =P och mamsen var nöjd.

2011-03-16 @ 20:27:35
URL: http://sinnersandsaviours.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0