pysseldag

Har plockat grenar,kottar, enris och mossor så jag har fulla bron så jag har ju att göra men kommer hela tiden på nya saker som jag vill göra..

det snöar för fullt idag. Marken är alldeles vit, hoppas att detta får ligga kvar nu så att det är vitt tills nästa vecka då det är julmarknad i Junsele.

Då ska jag stå och sälja. Vad jag ska sälja har jag inte riktigt bestämt mig för förutom kransar då såklart. Har inte ens börjat än. Får ta mig i kragen i veckan..

Har pysslat på med en massa annat idag istället.



Grävde upp en liten gran och planterade i en emaljerad hink och så smyckade jag med mossor och svampar och lummer.. Blev så fint så. Och så hade Fredrik satt på en liten ljusslinga igår medans jag var borta så när jag kom hem lös det så fint =)




Idag blev det värsta pysslandet. Det är ju så mörkt i vardagsrummet nere så jag tänkte att jag äntligen skulle klä några lampskärmar och hänga upp lite lampor ovanför sofforna.. Jag hittade några taklampor i kallskrubben som jag kan använda utan att klä om dem och så hittade jag lite bordslampor som jag klätt om eller dekorerat med fransar.



Nja nu när jag ser dem på bild allihopa tillsammans så måste jag nog klä om dem i lite liknande tyger, eller vad tycker ni?



De här 2 ska också få kläder. Ska ut och hämta fler skärmar också, finns en hel del ute i bodarna här =)



Den här lampskärmen till en bordslampa fick nya kläder med hjälp av presentpapper från lagerhaus..



Och den här lampskärmen fick bara en pärlfrans så blev den lite roligare iaf =)



Har gjort en julklapp idag med =) Den är inte färdig än men kommer att se ut ungefär så här.



Jag har även ramat in en gammal bild av vårt hus som jag fått av mamma. Den lilla killen på kortet är min morfar så kortet är nog från -33.

Mormor har också varit i farten i veckan. Hon kom med 2 kuddfodral åt mig som hon sytt och så sydde hon ett par byxor åt Elliot av morfars gamla fjällrävenbyxor. De blev jättefina med fjällrävenmärkena kvar och alla fickor sparade hon med.

 

Den till vänster har mormor sytt, fick 2 stycken i samma tyg, blev så fint på kökssoffan. Den andra sydde jag av en skjorta som jag hittade på röda korset.

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Made by Ina

Härlig blogg du har!

Ger massor av inspration



Marina

2011-11-27 @ 10:00:44
URL: http://www.lucats.se/pyssel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0