Sundsvall

Jag har haft den stora turen att ha Fredde hemma hela denna vecka så vi har jobbat på uta helsike hemma med att fixa smågrejer som man har gått och retat sig på länge. Vi har till och med valt en julgran nu och Fredrik har hämtat hem den och satt upp den ute..




Nu ska bara ljusen på.

Sundsvall

Vi har pratat länge om att åka till Sundsvall och i tisdags åkte vi dit. Jag, Fredde och Elliot. Milton ville inte missa kyrkos så han sov hos farmor och farfar och så skjutsade de honom på dagis istället.

Vi köpte 2 sängar till vardagsrummet som vi ska ha som sängar och det blev rätt så bra. De hade inte den höjden på sängbenen som vi ville ha så Fredrik har gjort ben själv.. Tur vi har alla maskiner som man behöver för att tillverka egna möbler och saker..



Stora och stabila ben önskade jag mig och det fick jag =) Tack älskling!!!



Jag hittade ljusstakar på Ikea som jag ville ha men Fredrik har lovat att göra sådana till mig i julklapp så jag får vänta (vi har en svarv)



Även utan ljusstakar så blev det en hel del på Ikea som vanligt.. Mycket bra och ha saker.. =)

Vi var på Willys innan vi åkte hem för att storhandla och de hade så himla fina förpackningar på varorna.. =)








Jag har målat hela dagen och känner mig helt slut. Jag har två väggar kvar. Nu är det bara 2 kvar men de är jobbigast.

Kökssoffan måste flyttas och den är proppfull i tidningar som först måste plockas ur.. Suck.. Vill bara sova nu och som det låter från rummet bredvid är barnen rätt så trötta också.

Fredrik har hållit på hela dagen med benen till sängarna, byte av däck och diverse andra smågrejer..



Han har även haft lite roligt idag.. Vårt utebord.. Stort otympligt och halvruttet..



Efter: Fredde med motorsåg har varit framme.. Nu är det tomt ute på gården tack och lov. Fredde tog traktorn och körde bort allt.. Det där bordet har alltid varit i vägen då man skulle klippa gräset.

Nä nu ska jag och ungarna lägga oss framför tvn en stund innan det är läggdax för dem. Sen ska jag fortsätta att måla..
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Birgitta

Hej såg först nu att du skrivit i min blogg. Tyvärr vet jag inte vilka dina mor el farföräldrar är själv bodde jag/vi i Kilforsen slutet 40 tal början 50 tal sedan flyttade vi eftersom vi bara bodde där som anläggare. Kände i och för sig några fastboende där, barn de också då. Lindqvist Jacobssons och några till minns inte namnen nu. MVH Birgitta


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0