Då var det över för i år..

 
Julfirandet är äntligen över men om 2 veckor firar vi Elliot som blir 4 år den 8 januari.
 
3 julfiranden i helgen.
 
Fredag
 
I fredags med Therese och familjen. Så söta ungar. Vi åt gott (tacos) och öppnade julklappar.
 
 
God jul från Familjen Wiberg
 
 
Jag fick den här snugga väskan av Therese som hon har sytt själv och ett snyggt A i betong.. TACK =) Jag blev jätteglad och har redan använt den flera gånger.
 
Vi såg film och hade de gött hela kvällen. Var bara synd om Tommy som var så förkyld. =(
 
Tim sov över, de hade gått och lagt sig själva, de var så trötta, sötungarna =)
 
Lördag
 
På lördagen hade vi firande nr 2 med Fredriks syster och hennes familj. Då åt vi mat hos Fredriks föräldrar och öppnade julklappar där. Ungarna fick lego så de var helnöjda men trötta.
 
Försökte leka lite med Nicole men hon var så rädd för "moster" Anna-Karin, jag ser väl lite skräckinjagande ut hehehe..
 
Söndag
 
Söndagen hade vi semester från allt som Fredde sa men vi kom ju på efter ett tag att vi nog behövde städa lite så vi hjälptes åt, då gick det ju så fort så. Bort med alla tvätthöga och fram med dammsugaren.
 
 
 
 
Passade på att packa upp lite påsar från fredagens shopping i Strömsund tillsammans med Therese, Thyra och Elliot. Handlade en hel del på Dollarstore men inte så roliga saker. Toapapper, sköljmedel, tvål och sådana saker.
 
Men jag hittade det snygga tget ovan på rödakorset och gallerygirl setet på hobbyaffären/parfymaffären och det söta lilla monstret är från Dollar som jag köpte till mig själv i julklapp =)
 
Måndagen
 
Det var en ganska lugn dag igår. Min kusin kom och hälsade på med lilla Meja så jag fick bebisgosa och ge henne presenter. Jag hoppas att de blev glada. Meja var då så go så, sov hela tiden och hon var ju så liten halledudandes då.. Sååå söt..
 
Sedan när jag kom in från mormor hade ju mamma programera in skype på min dator och att och snackade med syrran ända borta i Australien. Det var roligt att få se henne och att få önska god jul, fast det glömde jag ju, kom jag just på. hehehe..
 
Sedan började jag med julmaten. Det mesta var ju redan klart så jag kokade bara ägg och potatis och skar upp all mat och så dukade jag.
 
 
Jag har ju alltid udda tallrikar och assietter så igår körde jag med julservisen som är likadana tallrikar.. ooo vad busigt hihihihi..
 
 
 
 
 
 
 
Traderafyndet används trots svärmors rädsla för brinnande ljus..
 
Mycket med julklappar blev det i år.
 
 
Barnen läste eller försökte läsa på paketen och delade ut till alla. De hade ju redan varit effektiva och delat in sina egna julklappar i högar såg jag så då gick det ju fort.
 
Det var roligt i år för Fredriks föräldrar kom och var med oss också. Barnen tyckte att det var så roligt.
 
 
Jag fick en uggledörrhängare av morsfarsan. Den var snygg men jag ska måla om den i rosa =)
 
 
DET ÄR LEGO, LEGO LEGOOOOO.. WOHOOOO!!!
 
 
Mamma och pappa hade köpt Draculas borg till Milton och Elliot i julklapp, det var poppis =)  Det tog mig och Fredrik några timmar att bygga ihop, 2 sekunder att riva (grrrrr)
 
 
Jag köpte ju de filmerna som jag ville ha till ungarna i julklapp, som tur var så ville de också ha dessa filmerna.
 
 
Ungarna bara leker med lego idag i sina nya mysoveraller, onepiece eller vad de nu heter, de ser så jäkulst skön ut.. vill också ha en
 
 
 
Jag fick lite ugglor av mamma och pappa..
 
 
Elliot fick mer lego och Milton fick en legosopbil från oss.
 
 
Fatet som jag fick av Madelene ( Fredriks syster) och handdukar som jag fick av svärföräldrarna, de ska färgas rosa.
 
 
Så här ser det ut hemma hos oss om man sätter sig på golvet. Jag skulle ta kort på mina nya strumpor som jag fick av svärmor men Doris blir ju så kärvänlig då =)
 
 
Så där nu gick det bättre hehehe..
 
Idag har vi det lugnt och skönt. Vi bygger lego och tittar på datorn, äter skinkmackor och bloggar. Fredrik tog Doris ut på en promenad och då han kommer hem så ska jag gå en sväng med Dixie så har de fått röra på sig också.
 
Jag ville att vi skulle gå ut och gå hela familjen men ungarna vägrar, de vill inte lämna legot.. Latoxarna..
 
Jag var ut och fotade på bron lite idag med.
 
 
 
 
 
 
Det snöar som bara den idag..
 
 
Doris fick sig en matta också.
 
 
Snömonstret
 
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Elin

Det såg ut ungefär som alla andra jular. Blir lika förvirrad varje gång jag tittar på din blogg. Har så svårt att förstå att det är juletider;-P Är lite avundsjuk på allt lego kidsen fick. Jag vill också vara med och leka!

2012-12-27 @ 11:14:09
URL: http://wickedmuffin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0