Dagens pyssel

Jag har ju suttit och sytt i ett par veckors tid nu så idag blev det snickring.
 
Först skjutsade jag Elliot till dagis och åkte på kyrkogården och satte upp en krans åt morfar på graven. Seda pkte jag hem och klädde på mig uta helsike och så tog jag mig en liten promenad in på ägorna för att leta en julgran.
 
Långt inne i snårskogen hittade jag en bra som jag högg ner och bar hem. Hittade en fin julgransfot från 40-50 talet som jag satte fast den i och så fick granen bo på verandan. Det blev så fint så. Ska fixa några nya glödlampor till ljusslingan imorgon så ska det nog lysa snart också.
 
Har haft en idé att göra en egen klocka ganska länge nu och idag så hade jag energi att göra något åt idén.
 
 
Först så skrev jag ut bilder på OHpapper. Tog fram OH apparaten och hämtade spånskiva och ritade av.
 
 
Sedan gick jag ut i ladugården och sågade ut djuren med sticksågen.
Slipa kanterna
  
 
Och tapetsera. Elefanten ska upp på Miltons vägg..
 
 
Tyvärr bröt lilla taxen svansen. Jag var för hårdhänt med slipningen av kanterna =(
 
 
Men det fixade jag med lite lim =)
 
 
Leta en snygg tapet, tapetsera och så ska jag bara köpa en klocksats så är jag klar.
 
 
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Elin

Shit va snygga klockorna blev! Blir så avundsjuk på dig för att du får hålla på pyssla sådär!:)

2012-12-05 @ 09:12:46
URL: http://wickedmuffin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0