oo glömde ju.. jag har mördat idag

Japp, jag är en mördare. Jag mördade Kalle idag. En av 4 tuppar som måste bort för fridens skull. Jag åt upp honom också, så hemsk är jag.
 
Jag har aldrig nackat en tupp förut. Jag har aldrig tagit ihjäl ett djur förutom möss som sprungit inomhus förut.
 
Det gick bra men jag visste ju inte riktigt hur man skulle göra men tack och lov för google. =) Där hittade jag sidor där jag kunde finna information.
 
Först ska man bedöva dem, det går bra med ett hårt slag i huvudet. Hur ska jag göra det tänkte jag?? Han flaxar ju som en tok men jag tog bara tag i fötterna och sopade in honom i lagårdsväggen så var han medvetslös och så ett hårt och snabbt yxslag över nacken så var det över.
 
Dock hade jag ju inte räknat med att han skulle flaxa så mycket och skvätta blod överallt. Jag hade blod i ansiktet och glasögonen, på kläder och skor så det blir stortvätt sen.
 
 
Jag gjorde en god kycklinggryta av Kalle, han var god.
 
Idag var det mycket saker som jag fick prova på som jag aldrig gjort förut.
  1. Nackat en tupp
  2. Flått tuppen, (har aldrig gjort det med något annat djur heller helt själv)
  3. Haft handen uppe i arslet på tuppen (för att få ut inälvorna)
  4. Lagat en gryta på färsk kyckling
  5. Ätit något som jag namngett.
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Therese

Vad duktig du ha varit :D
Nästa år blir de höns i tarsel med ;)

Svar: Japp, ska börja i vår så du få kycklingar
Anna-Karin

2012-12-20 @ 23:36:00
URL: http://theretro.webblogg.se
Postat av: Elin

Du är en hård och brutal människa. Men kul att du fick testa på massa nya saker iaf!;-D

2012-12-21 @ 10:16:12
URL: http://wickedmuffin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0