Prickigkorvar

Barnen är fortfarande prickigare än prickigast men det är pigga nog att slåss med varandra nu så då gå det väl åt rätt håll.
 
De hade båda hög feber i 7 dagar så det har varit ganska jobbigt här hemma.. De kunde inte riktigt sova om nätterna och grinade mycket. Elliot åkte givetvis på öroninflammation också som vanligt. Så jag har varit skittrött därav bloggbristen.
 
Nu har ju även jag åkt på förkylning, hostar, kliar i halsen och tryck i öronen. Har mest sovit bort dagarna men lite har vi då fått gjort den här veckan.
 
 
Jag och Fredrik hade turen att bli bjuda på julbord av Freddes chefer.. TACK BIS!!! Vi hade roligt, drack gott och åt en massa god julmat på corner house i Junsele.
 
Jag har julpyntat lite hemma också men tycker inte om omtar å sånt så de fick ungarna ha på sina rum.
 
 
 
Ett litet gulligt luciatåg fick bo i fönstret iaf.
 
 
 
Loppisfynd..
 
 
 
Hittade den här ljusstaken på tradera.. så fin.
 
 
Jag har ju skött om barnen och har suttit inne i huset i 2 veckors tid nu. Men det gör inte så mycket. De har toksnöat ute ett par dagar så Fredde får sköta skottningen. Tur mamma lämnar sin traktor hos oss..
 
Har bakat också. Syns det att jag håll på att frysa ihjäl?? =)
 
Lussebullar blev till
 
 
Barnen och jag gjorde pepparkakor.
 
 
Och så gjorde jag en mjuk pepparkaka
 
 
Jag kånkade upp den stora turkosa byrån under stånk svett och stön för att göra mer plats i vardagsrummet nu då tvn kommit upp på väggen. Då fick min favorittavla komma upp på väggen igen.
 
 
Barnen klädde granen idag så nu är vi redo för julen.. Längtar till fredag då lilljulen börjar med Therese och hennes familj. Då kör vi jultacos =)
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Elin

Jag gillar att en dinosaurie bryter av julstämningen;-D

Svar: Ja eller hur. Tycker om mina dinosarier som står lite var som helst i huset. Har målat dem i snygga färger också =)
Anna-Karin

2012-12-21 @ 10:52:46
URL: http://wickedmuffin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0