Kallt

Ja jag klagar inte.. Inte så tokigt att vara arbetslös då det är sådana här kallgrader ute.

Visaren visade -37,5 grader då jag kler upp imorse. +15 inne i köket men det var bredvid fönstret och graderna gick fort upp då jag satte igång och eldade.

Det är jäkligt skönt med både kamin och vedspis i huset och vi svettades igårkväll så det var inte klokt, rena rama bastun inne.. Klädde av sig och låg och flämtade, jag har hellre lite kyligt än för varmt. Skönt att kunna klä på sig, det är osm svårt att dra av sig mer kläder än man har på sig..

Gick ut och hämtade ved för att kyla av mig.

Annars är det en fin olig dag. Vi hade 2 älgar här imorse, en ko och en kalv. De stod ute på isen och kalven frös så hemskt. Den bara stod helt stilla.. Kon puttade på han och manade att han skulle röra på sig och till sist så gick den runt lite och försökte äta.

Man ville ju bra ta in dem i värmen.. Stackars djur..

Milton han sa bara: " Jag vill att de ska gå igenom isen och dö."
Jag: "Men varför säger du så?? "
Milton: "Jo för då får vi mat, det är bara att plocka upp dom ur vattnet."

              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0