Köket

Nu då det varit så himla kallt har det ju passat bra med inomhusaktiviteter så som att slipa väggar i köket.

Eller jag har inte fått göra något. Jag och Therese spacklade väggarna men de väggar jag gjort dög inte, det var för lite spackel, så Fredde tog över igår och gjorde om allt.. Spacklade slipade och spacklade igen. Jag fick endast vara hantlangare och ge honom det han behövde och städa undan grejer och städa efteråt..

Tråkigt att han är sådan perfektionist för jag får ingen chans att lära mig. Det är ju inte så konstigt att jag gör sådana här saker då han är borta.. Då slipper man kommentarer och blickar.. 
Iofs så är det jävligt tråkigt att spackla och slipa så då gör det inget att han tar över ;)

Jag bytte iaf knopparna på skåpen och totalrensade hela köket.. Undrar vad de gör med alla grejer de som bor så där.. Helt kliniskt rent, inte en pryl.. De måste ha bra förvaring.











Bort bort bort med allt rosabrunt.. Fint kakel ska upp, fortare än fortast...





Bänkskivor ska bort och ersättas av nya laminatskivor, valnöt. De ska även höjas till en lite mer normal arbetsnivå.. Min mormor är en kort kort KORT människa, det är inte jag!



Elliot ville hjälpa till igår men han han lekte cirkus så det blev inte myckt gjort =)

Vi sitter och har fruktstund just nu, jag och barnen. Fredrik fick åka iväg och hjälpa till med nån bil som inte ville starta i kylan. Det har varit 37,5 minus men nu skiner solen så mysigt och termometern visar -16 på solsidan. Det kändes till och med varmt ute då jag var ute och hjälpte mormor i källaren.

Jag tycker så synd om alla de som inte har något varmt ställe att gå till och alla djur som fryser.

Vi har två älgar som kommer och hälsar på varje dag nu. De ser så kalla ut.. I morse satt jag i en timme och tittade efter kalven men såg bara kon så jag trodde att kalven frusit ihjäl.. Vad ledsamt det kändes men så helt plötsligt kom den ut från träden.. De är bra på att gömma sig fast de är så stora..
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Anna

Ja fyy, under och förarbete är skittrist, så det är väl bra att du slipper det.. iaf. =)

2012-02-06 @ 08:02:38
URL: http://sinnersandsaviours.blogg.se/
Postat av: Elin

Men jaga och skjuta dom jävlarna går bra!?;-D

2012-02-06 @ 20:08:15
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0