Så jäkla roligt..

Vårt besök kom i helgen men inte för att vara med oss utan för att ta hand om barnen då vi åkte bort..

Det har varit en massa hemlighetsmakeri de senaste 2 månaderna och anledningen var att vår vän Tommy fyller 30 år och vi har samlat in pnegar till honom så att vi kunde ta honom till Umeå för en hel helg med hotellboende, äta gott och ha roligt..

Det var en väldigt förvirrad Tommy som tvingades med på fredagen. Inte ljud sa han.


Vi åkte över Ö-vik och gick in på affärer där, låtsades som ingenting, som om vi skulle dit för att shoppa. Speciellt förvirrad blev han då vi gick in på Norrlands customs för att handla bildelar.. Vi hade så roligt hehehe 

Sedan åkte vi vidare till Umeå där vi stannade mitt i stan och checkade in på Hotell Avenyn.

Tommy fattade ingenting och Fredrik såg även han ut som ett frågetecken fastän han visste vart vi skulle...



Therese testar vår säng =) 

 

Då chocken lagts sig och vi berättat vad vi gjorde där så lugnade Tommy sig och så gick vi ut på restaurang och åt gott och vi skrattade under kvällen så att kinderna gjorde ont.



Vi gjorde en liten stadvandring genom Umeå och hittade en jättestor isborg men det var nog bara jag och Therese som uppskattade den. Gubbarna frös!!! 



Nog för att det blåste på fredagen men på lördagen så tog det då verkligen fart. Man höll på att blåsa omkull men det hindrade oss inte från att gå ner på stan och kolla in lite affärer. Jag köpte mössor till gubbarna så de slapp frysa och de var väldigt uppskattade hela helgen. =)

Det blåste så fruktansvärt från alla håll och kanter och snöade samtidigt. Här på bilden satt vi i bilen utanför Biltema och åt glass samtidigt som bilen gungade i vinden.

Vinden tilltog mer och mer under kvällen och det planerade restaurangbesöket 4 kvarter bort ändrades snabbt till ett restaurangbesök i samma byggnad hehehe.. Men vad god mat de hade där så det var tur att vi gick dit. =)

Sedan sprang vi till bion på andra sidan stan i snöstormen. Dygnsura kom vi fram men det var varmt och skönt där så vi torkade snabbt. Köpte världens största popcornskål (som jag glömde ta kort på) Vi orkade inte ens äta upp allt popcorn och då hade jag ju ändå Fredrik med mig också.

Vi såg nya Hamiltonfilmen. Helt okej film men vi satt för nära duken så jag hade svårt att njuta av bion.

Då vi kom ut från bion så stormade det ännu värre och vi sprang bokstavligen hem till hotellet där vi tillbringade kvällen och halva natten i hotellbarne skrattandes och pratandes..

Vi har haft en så bra helg, det var länge sedan jag hade så här roligt. Det kan behövas ibland =)

Hoppas Tommy och Therese var nöjda också men det tror jag nog =)



Snöstormen fortatte även under söndagen då vi åkte hem men hemma var det så lugnt så =)

Idag är det strålande sol fast kallt.. Vi hade -20 grader imorse.

Bästa med att komma hem igår var att pappa, som har varit och sett efter barnen i helgen, hade gjort en stor del av jobbet med köket. Han hade höjt diskbänken, bytt skivorna, bytt vattenrören, bytt kran, byggt om bänken och tagit bort sådant som jag har stört mig länge på..





Så jäkla skönt att komma hem till det. NU har vi normal arbethöjd på bänken också. 90 cm. Helt underbart, nu kanske man slipper få ont i ryggen då man står och lagar mat. 

Nu ska jag bara spackla bänken och måla om den. Sedan är det bara spackling av väggarna, tapetsering och kakelsättning..

En stor börda har lyfts från oss..

Tusen tack Pappa, du är bäst!!!!

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Therese

Tusen tack själva !!!! Hadde jätte skoj :D har inte skratta såååå mycket på länge. Kanske ska göra detta till en tradition att en gång per år bor vi på hotell ;)

2012-02-20 @ 20:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0