har mått skitdåligt

Har inte mått så bra på länge men har nu fått hjälp av läkare så då känns det som om det är på rätt väg iaf.. Har dock fått en medicin som jag blir så trött så trött av.. sover 12-13 timmar per dygn...

Fast igårkväll var det tvärtom, dålåg jag och vred och vände mig bra länge innan jag somnade.. knepigt..

Var till doktorn i torsdags, var till stan i fredags för att träffa diverse läkarfolk och hämta ut medicinen och då passade jag på att ha en egendag och unna mig något gott efteråt.

Fredrik var ju hemma med barnen så jag hade inte bråttom hem heller..



Gick ut och åt lunch och njöt av att jag kunde sitta i lugn och ro utan barn i närheten.. Kycklingsallad med fårost och parmaskinka MUMS!!!



Gick inte  så många affärer för jag var helt slut men jag sprang in på loppisen bredvid där jag hade parkerat och jag hittade äntligen en stövelknekt och för bara 50 kr..De är dyra på tradera.. Och bäst av allt är ju att den är turkos =)

Gick bara in på lindex och kappahl och köpte underkläder och så åkte jag hem..

Dagen blev ännu bättre då vi blev inbjudna på middag på kvällen av Therese och Tommy så det var en bra dag =)

På lördagen så bestämde jag mig för att åka till Lycksele. Det var vintermarknaden där i helgen och ungarna har tjatat om att åka dit så då gav jag efter.

Vi åkte tidigt men kom fram mitt idagen, precis när det var som varmast så det blev perfekt att gå på marknaden då. Soligt väder och någon plusgrad.. härligt =)

Vi åkte även på pingstkyrkans loppis och jag hittade en till Harry Potterbok och bara för 10 kr. Det kunde ju inte bli bättre..



Hittade även denna lilla fågel. Tror att man ska ha servetter där bak i skårorna så att det blir som stjärtfjädrar men det var inte så snyggt så jag ska nog bygga om den lite =)

Fick en massa kassettband med sagor gratis på loppisen så det var dagens fynd =)

sprang en snabbis på marknan, köpte munkar och marknadsgodis och så åkte vi hem till mamma och pappa.. Jag gick mest runt och var rastlös och var trött medans ungarna lekte med lego.



Hittade våra gamla fotoalbum till mamma och pappas förfäran hehehe.. Här är jag med lillasyster.



Jag hittade även kort på hur det såg ut i vårt kök förut innan de gjorde om 1983. Det är min morfar med jättepolisongerna =)

Söndagen lekte vi med lego, jag hade ett sådant lugn och tålamod så jag orkade få ihop 2 legohus åt ungarna.



Men kontrollfreaket i mig fick mig att sortera alla legobitarna i färgordning i var sin påse.. Nu får inte ungarna leka mer ;)



Elin höll på nästan 3 timmar med att bygga upp borgen åt ungarna och på måndagen rev mamma det, just det hon REV det Elin...

Måndag

På måndagen så tänkte vi åka hem men jag kunde ju inte fara hem utan att åka på favoritloppisen, Puls. Jag hade hoppas på att hitta lite påskgrejer i Lycksele och på Puls var det Jackpot!!



En liten annorlunda tupp.



En stor tupp och höna..



Små kycklingar



Milton plockade i en kasse med massor av böcker.. Han valde efter vad det var för bild på framsidan.. 5 kr för en bokkasse..



En snygg kastrull som funkar också.. Har redan använt den flera gånger..



Köpte även en godisgömma.. Men ...



Den var så tråkig så jag målade om den då jag kom hem.. Nu är den mycket bättre.. =)

Det var det jag köpte i helgen, och den totala summan blev 120 kr. Inte dåligt va.. MAn fick mycket med grejer för det =)

Åkte till Elin innan jag åkte hem och hämtade några tidningar.. Höll på att knäcka ryggen men det var det värt.. Fredde orkade inte ens bära lådan upp för trappen hemma... Vekling ;)

Fick mig en fin burk också =)



Systeryster har kommit in på skolan i Australien så hon håller på att sälja allt och ge bort och låna ut saker =) Hoppas på att få låna flera gosaker i hennes lägenhet =)

Åkte hem till Junsele sent på måndagkvällen för att ungarna skulle sova hela vägen annars sitter de bara å gnäller hela vägen. Han inte ens ut ur Lycksele inna Elliot somnade och Milton var inte långt efter han med..


              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Elin

VA?! Har mamma rivit min borg?! Jag som precis bloggade om det. Jag blir så upprörd;-P

2012-03-09 @ 20:09:10
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/
Postat av: Elin

Godisgömman är så jävla snygg förresten! Grymt snygg!

2012-03-09 @ 20:13:50
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0