Storstädning

Har haft en städhelg denna helg. Jag tog itu med pysselrummet som var i stort behov av omsorg. Jag har lagrat alla grejer där inne om ska ut på verandan sedan då den är klar men jag insåg att det går ju inte att ha så här. Jag kom inte ens fram till bokhyllan längre. Så jag bar ut alla lådorna plus att jag hämtade felr lådor på ica och packade om och packade ner loppisgrejer.
 
Jag gick även igenom alla tygerna och sorterade ut sådant som jag inte hade användning för och så kläder som ska säljas. Så nu är det så snyggt så..
 
 
De första lådorna från kontoret/pysselrummet. Fredrik höll på att få dåndimpen då han kom in och såg alla lådorna i köket. Ja, jag är en sådan som bär ut grejerna till ett annat rum då jag städar i ett rum. Det blev väl 10-15 banankartonger med grejer som åkte ut i förrådet.
 
 
Som ni ser så var det rätt så fullt.
 
 
Även på tygsidan så var det svårt att ta sig fram till bokhyllorna. Ska bära upp tapeterna också.
 
 
Mitt uppe i allt så ställde jag mig och lagade lunch till mina grabbar. Kände mig extra kärleksfull i lördags så ja tog mig tid att trycka ut hjärtan med hjälp av en liten pepparkaksform.
 
 
Nu börjar det ta sig..
 
 
 
Jag gick igenom varje lite tygbit med och vek om dem. Fick mycket mer plats då.
 
 
 
 
 

Fick en massa energi av att städa..
 
 
Jag satte mig vid symaskinen och lagade alla kläderna som skulle ha lagats för länge sedan. Sydde till och med de där gardinerna som jag lovade särmor för ett halvår sedan. Nu är det klart och det är så skönt.
 
 
Jag fållade äntligen kjolen som jag sydde för 2 år sedan.
 
 
Fållade kanterna på de här 2 dukarna också. De har också legat hur länge som helst.
 
 
 
Jag letade även fram alla ramar som jag har och har börjat måla om dem. De passade inte in hos oss i guld och silver. Nu ska alla bli svarta.
 
 
Här är gardinen som jag hittade på erikshjälpen i stan förra veckan.
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0