Extrabarn

Igår var jag till Övik tillsammans med Therese, Tim och Thyra. Mina barn lånade jag ut till min mormor och barnens farmor så vi slapp ha alla 4 med till stora staden.
 
Åkte och köpte bildelar till pontiacen som gubbarna faktist har fått igång nu men som det är hur mycket som helst att göra på kvar. Den har ju stått i 10 år nu.. 
 
Passade på att storhandla på Willys, gå på Rusta, Jula och ÖB och så på pingstkyrkans loppis såklart. Men jag var duktig. Jag handlade bara för 5 kr på loppisen. En liten elefant till min samling. Jag hittar en varje gång jag är dit.
 
 
Jag hittade några roliga godisar på Rusta som jag var tvungen att köpa =) De var goda också..
 
Jag tycker att det gick bra i Övik och barnen var duktiga men det blev sent innan vi var hemma. Jag tror att klockan var 5-halv 6 och då skulle vi laga mat.
 
Kastade ihop lite tacos för 8 pers och så åt vi. Klockan var nästan 7 då vi ätit klart så jag gick och lade alla barnen medans Therese städade vårt kök och diskade bort allt. TACK!!!! Det var uppskattat =)
 
Sedan åkte gubbarna iväg till garaget för att skruva så jag och Therese satt nere i vardagsrummet och tände ljus överallt och surrade. Var så mysigt så.
 
Sedan kom gubbarna hem och lade sig på soffan med oss och somnade bägge två. Vi var helt slut alla 4 så kl 11 gick vi och lade oss.
 
Imorse så var Therese tyvärr tvungen att åka och jobba och gubbarna återvände till garaget och Pontiacen så jag har fått låna Tim och Thyra idag.
 
 
Vi har målat och ritat, bakat chokladbollar (och ätit upp dem) och så åkte vi till slalombacken där det var skotertävling idag.
 
Jag var nervös innan vi åkte dit, ensam med 4 barn, men barnen skötte sig jättebra idag.  Lyssnade så bra. Vi köpte hamburgare och festis, tittade på skotrarna och barnen lekte i en snödriva i 2 timmar. De klättrade även upp för slalombacken 3 gånger så de lär ju ha däckat ikväll..
 
Jag vet ju inte för barnen sover hos mamma ikväll.. Så skönt, jag behövde det.
 
Elliot är precis överallt just nu och högljudd är han, skriker hela tiden, slåss, springer runt runt som en galning och fäktar efter hundarna de stackarna.. Jag vet inte vad jag ska ta mig till..
 
Sitter hemma nu för gubbarna är fortfarande i garaget och skruvar. Fredrik skulle ringa då han ska han men jag klädde av mig och la mig. Njuter av tystnaden =)
 
 
 
Jag har suttit och sytt idag med. Barnen undrade om jag inte kunde göra en jätteorm och vem kan motstå 4 barn bedjande ögon??? Såklart jag syr en orm till er...
 
Letade tyg och började sy ihop på dagen medans barnen var ute och lekte och ikväll så har jag varit på WWC möte och kom hem halv 10 och fortsatte då.
 
Jag har börjat fylla den med stoppning men har redan använt upp 2 kuddar och det är 2/3 kvar. Det går åt mycket stoppning =/
 
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0