Städdax

Jag fyler år imorgon så egentligen skulle jag inte alls sitta vid datorn utan jag skulle städa men jag kommer inte igång.
 
Fredde ligger uppe och sover så man vill ju inte väcka honom heller.. Fast det låter nu som om han rör på sig där uppe..
 
Det har väl inte hänt så mycket sedan sist. Jag hade Tim och Thyra i fredags, vi åkte skoter och åkte och grillade.
 
 
 
Perfekt skoterväder.. varmt och soligt.
 
 
 
Therese hjälpte mig att ta ihjäl de sista 2 tupparna.. Så fina vi är =) Vi passade även på att städa inne hos hönorna, TACK THERESE.. Jag är lite lat så Therese gjorde det mesta jobbet ;)
 
 
På kvällen kom Tommy och Fredde hem så vi gjorde en stor kycklinggryta av tupparna. Till och med barnen åt, flera portioner, de som inte tycker om kyckling =)
 
Therese flätade mitt hår och vi upptäckte att det blir som ståltråd då man flätat det och Therese passade på att leka lite
 
På lördagen så jobbade Therese så jag tog Milton och Elliot och åkte till Näsåker på barnbytardagen. Ja alltså man byter inte barn med varandra utan man kan köpa begagnade kläder och grejer.
 
Milton hittade lite kläder men det var inte så mycket för mina grabbar där så vi åkte till Sollefteå för en loppisrunda. Hittade inte mycket men roligt att få komma iväg en sväng. 
 
I måndags skolkade Elliot från dagis och så åkte vi till Sollefteå igen. Elliot hade tid på sjukhuset kl 13 så vi passade på att åka på badhuset och bada lite på förmiddagen. Det var roligt men vi var nästan helt ensamma där. 1 pappa med sina 2 barn var där annars så var det tomt.
 
Vi åkte till ett ställe som heter Kvickroten utanför Sollefteå efter läkarbesöket. Där har de alla sorters djur som ska finnas på en bondgård och jag och Elliot fick en rundtur.
 
 
Vi hade tur och kom dit då det föds kaninungar. =)
 
Jag köpte lite ägg från deras Brahmahöns och lade i äggkläckningsmaskinen. Jag tyckte att våra höns och tupp var stor men de ligger i lä för deras.. Hoppas vi får lika stora och fina hönor också.
 
Vi tyckte att det var jätteroligt att hälsa på på Kvickroten och hoppas att vi får komma fler gånger. Elliot ville ta hem en kanin =)
 
 
 
Igår följde jag med dagis på ålderdomshemmet för att vara påskkärring. Att vi var söta??
 
Jag tog kort på alla barnen men vill inte lägga ut andras barn.
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Mikaela. Ensamstående renoverande tvåbarnsmamma

Fick du någon bild på Hedda?:) Antar att hon går på samma dagis som Elliot? :)

Svar: Jo jag har det men den är inte så bra.. jag skickar dem på mailen
Anna-Karin

2013-03-27 @ 20:52:55
URL: http://mikaelacecilia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0