Töväder

Igår raporterade jag om storm men den gick över lika fort som den började.. Det är fortfarande töväder och som alltid på vårkanten då jag märker att det börjar töa så får jag för mig att jag är värsta trädgårdsmästaren och börjar fantisera om fröer och blommor.
 
Satt igår på tradera och kolla på fröer. Hittade så sjukt fina växter men jag är realist också, jag vet att allt grönt dör runt mig så jag ids inte ens köpa några..
 
Men att tittar är roligt =)
 
BLOMMOR
 
 
 



 
 
 
 
Mormor hade alltid prydnadskål i blomrabatten då jag var liten, jag tycker att de är så fina..
 
ÄTBART
 
 
Konstigaste tomaterna jag har sett...
 
 
 
 
Rädisor i alla färger, så snyggt
 
 
Jättemorötter
 
 
Lila morötter
 
 
Minimorötter
 
 
Kryddor
 
 
Jag kommer inte ihåg vad detta är men hur snyggt skulle de inte vara i grönsakslandet då??
 
Skulle vara trevligt att ha lite gröna fingrar. Mitt problem är att jag glömmer helt bort det hela. Glömmer rensa, glömmer vattna, glömmer skörda.. Ingen vits då inte.

 
 
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0