vilken vecka

Jag har haft fullt upp sedan förra helgen känns det som om det har kännts bra.
 
Lördag
 
Förra helgen hade jag ju Tim och Thyra och Tommy här medans Therese jobbade fast Tommy och Fredde var mest i garaget och skruvade.
 
 
De har varit riktigt duktiga för nu fungerar Pontiacen efter att ha stått i 10 år. De var ute och körde den till och med. IT´S ALIVE!!!!
 
 
De körde hem Pontiacen och körde Javelinen till Wild West Cruisers garage. Snart kan jag besikta bilarna så vi kan ut och köra i sommar =)
 
Barnen var så duktiga hela förmiddagen så jag tog alla 4 och åkte till skidbacken och tittade på skotrarna.
 
Jag hade turen att mamma och pappa tog barnen över natten så jag gick på ett WWCmöte och sedan åkte jag hem och njöt av tystnaden hemma.. Jag satte mig och sydde och låg i sängen med datorn på magen (som nu)...
 
Så jäkla skönt. Det behövde jag verkligen. TACK MAMMA!!!!
 
Söndag
 
Hämtade barnen, väntade på Tommy och barnen.
Medans Fredde och Tommy skruvade så kom mamma förbi med stoppning till ormen så att jag kunde sy klart den.
 
 
Den blev lite stor =) Ungarna hade fullt sjå att hålla upp den. Men glada blev de.
 
 
Stod och tittade på när pappa höll på att skotta upp en skridskobana åt oss på söndagen.
 
 
Det gick inte riktigt som han tänkt sig.. Isen var inte så särskilt tjock. Tur att det var så grunt.
 
 
 
Fick ta hjälp av grannen =) Förlåt pappa att jag visar =)
 
 
När vi fått upp traktorn kunde jag sätta mig och fortsätta pyssla. Gjorde iordning en lampskärm. Ska bara leta åt en lampfot också =)
 
 
 
 
 
Började städa iordning mitt skrivbord också. Det var som behövligt. Jag hängde upp det som gick på väggen.
 
 
Tog kryddhyllan som jag hade på pysselbordet och ställde den i köket. Perfekt för alla förpackningar med te och strössel som jag samlar på mig.
 
 
Lilla Doris svans kom med också =)
 
 
Måndag
 
Jag och Elliot skulle ta oss en skotertur. Det var en underbar dag. Åkte till svärföräldrarna och hälsa på och så åkte vi till skolan och hämtade Milton. Det var så roligt och härligt att vara ute tills jag körde fat och inte kunde rubba skotern..
 
Efter en halvtimmes slitande och grävande fick jag ge upp och ringa Fredde. Han var INTE glad. Fick ju fara från jobbet för att hjälpa oss och gå nån km in i skogen på skoterspåret för att ta sig till oss. Han lyfte loss kostern, trykte gasen i botten och körde lös skotern och rakt in ett träd. Han blev inte gladare.. 
 
Jag hade tydligen kört sönder styrningen så Fredde inte kunde väjja för trädet.. Fick gå hem och lämna skotern där han stod.
 
Tisdag
 
Skjutsade ungarna till skolan och dagis och for sedan hem och klädde på allt jag hade för att åka ut i skogen för att bärga hem skotern.
 
 
 
Jag frös..
 
 
Fredrik fixade biffen och fick hem skotern snabbt och effektivt.
 
På eftremiddagen åkte jag iväg tillsammans med mormor och barnen till Sollefteå för att utföra lite ärenden och köpa en present till Therese från Tommy.
 
Hittade lite grejer till mig själv ändå =)
 
 
Hittade den här nyckelhängaren på loppis som jag köpte till Therese
 
 
Snabbmålade den grön..
 
 
Köpte de här ugglehängarna till mig själv på skattkistan
 
 
 
 
Milton köpte lite kläder på erikshjälpen. Dyraste tröjan kostade 38 kr..
 
 
 
Jag köpte en skål och en elefant.
 
Vi åt på pizzeria innan vi åkte hem igen. Vi hade en mysig dag. Barnen var så snälla..
 
 
Onsdag
 
Åkte och firade Therese på 28 årsdagen =) Hjälpte till och städa lite fikade och så gav jag henne presenter.
 
 
Lite hudvårdsprodukter med snygg förpackning
 
 
Och så lite läskflaskor med snygga pinuppor.
 
Eftersom Therese skulle jobba så åkte jag hem och fortsatte städa i pysselrummet.
 
 
 
 
Jag tömde det gröna skrivbordet och flyttade datorn från fönstret till en skuggigare plats. Nu slipper den stå i direkt solljus och jag slipper få solen i ögonen då man sitter vid datorn.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Torsdag
 
Försökte städa lite medans barnen var på skola och dagis och han med en hel del. Passade också på att färga lite kläder, som det här påslakanet som jag fått av svärmor. Vitt är inte min grej så det fick bli rosabatikat. Fredriks kalsonger och tshirts blev också rosa.. =)
 
 
 
Fredag
 
Fick jobba på fredagen, på Elliots dagis. Mina barn var hemma med Fredde så jag kunde koncentrera mig på dagisbarnen.
 
 
Det var strålande sol hela dagen så vi var ute jättemycket. Solen var så varm, ungarna var goa och jag fick massor av kramar och kärlek.. Jag hade en jättebra dag =)
 
 
Snyggaste tapeterna på dagis =)
 
 
Lördag
 
Fortsatte städa, fick besök av min kära kusin och hennes dotter, sötaste lilla Meja. Gosade och gosade. Bäst man passar på ju, det är långt mellan gångerna som man får snusa bebislukt.. Kan du inte skaffa en till Therese??? ; )
 
Skaffade barnvakt på kvällen och bjöd med Therese och Tommy ut på bowlingen. Hade jätteroligt. Vi skrattade så vi hade ont i käkarna.
 
 
Tommy hävdade att det var andra gången som han bowlade men jag tror att han är där och bowlar på dagarna då han egentligen ska köra taxi.. ; )
 
 
Söndag
 
Sovmorgon, ja iaf till kl 8. mysfrukost och sur med Therese och Tommy. Barnen busade på, jag och T passade på att baka en massa då hennes föräldrar skulle komma idag och hälsa på och fira henne. 
 
Vi passade på att åka till mamma och pappa och gosa med Laban då T & T åkt hem... Han var så gullig idag =)
 
Alldeles snöig och gosig
 
 
 
Fredrik åkte och jobbade på eftermiddagen och jag var på så bra humör så jag bakade lite till..
 
 
Hönorna har fått en massa sallad från ica vilket syns på färgen på gulan. Verkligen knallgul.
 
 
 
 
 
Se så fint Therese städade köket åt mig innan hon åkte TACK!! =) Jag har fortsatt och plocka undan efter mig, idag iaf ;)
 
 
Ville gå ut en stund men det blåste så hemskt.. Tittade ut genom fönstret istället
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Elin

Först och främst: MEN FARSAN!?! HAHAHAHAHAHAHA! Och så vidare till: Faaaan vilken långt inlägg, det uppskattades dock! Hade inget att göra;-D Det är så jäkla fint hemma hos er. Jag vill också ha färger! Och vad kul att ni fått igång den där gamla bilen som man knappt kom ihåg att ni hade. Det var fanimej på tiden! Ska ni behålla båda nudå?

Svar: Ja Fredde sa att det var dålig is så han vägrade ju köra men jag å farsan sa att det måste ju va bra där för det är så grunt.. Fredde hade väl rätt då.. Ja vi ska ha kvar bägge bilarna. Jag "får" pontiacen så nu håller jag på att kolla upp modet från 1987 som bilen är ifrån så att jag får rätt klädsel då vi ska på bilträffar i sommar.. Jag lovar att jag kommer vara den enda som kommer i 80 tals utstyrsel =)
Anna-Karin

2013-03-20 @ 10:28:17
URL: http://wickedmuffin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0