Pysselhelg =)

Jag har varit hemma nästan hela helgen med undantag från några besök på byn bara.. Jag har haft Tim och Thyra hos mig då Therese och Tommy jobbat så de har lekt med Milton och Elliot och jag har pysslat och städat..
 
Ett par på byn ska flytta och hade ställt ut de här nattduksborden till skroten så jag frågade om jag fick ta dem och de sa ja =) TACK!!!
 
 
 
Efter lite rengöring och borttagande av klistermärken och sedan på med teakolja så blev de som nya.. =)
 
 
 
Jag och Elliot har städat hans rum och burit ut lite sängar därifrån. Han hade dubbelsäng och en lite utdragbar barnsäng i hans rum som tog upp mycket med plats.
 
Nu är barnsängen till salu..
 
Köket klart
 
Jag har äntligen tagit itu med det sista som var kvar att göra i köket... Vedlådan
 
 
Nu är den färdigmålad i vitt och fått ny stoppning och nytt tyg, en vaxduk från Åhlens. Blev så himla nöjd =)
 
 
Jag och alla 4 barn började slipa Elliots skrivbord i lördags också. Skrivbordet hittade jag på en loppis för 50 kr och jag tyckte om det på en gång. Lagom stort för Elliot och så finurligt gjort med hemliga lådor.
 
Det tog ungefär 2 minuter efter att vi börjat som barnen blev less så jag fick fortsätta själv. Nu står det inne och är målat med grundfärg. Sen vill Elliot att vi ska måla det blått..
 
Vi har haft en sådan bra helg. Vi vuxna har suttit och surrat långt in på nätterna och vi har pysslat och haft oss..
 
Jag har haft kvar det där pysselsuget även när Therese åkt på jobbet så jag har suttit och letat inspiration och hittade MASSOR!!
 
På söndagen så letade jag igenom bodarna och hittade en hel del =)
 
 
Vad jag ska göra med dem får ni se senare ;)
 
 
Här är ett litet smakprov iaf...
 
 
Jag hade tänkt att jag skulle ta det lugnt på söndagen och mest sitta på arslet men bron såg för jäklig ut så jag började städa den och beslutade mig för att göra vinter..
 
 
Soffan och en del stolar med tygsits fick flytta in över vintern så barnen fick ha soffan vid legobordet.
 
 
Barnen har hjälpt mig att flytta möbler
 
 
Tog fram en vaxduk som jag köpte för ett par år sedan men som jag aldrig använt. Den är ju så fin och passade på bordet nu då jag tog bort iläggsskivorna.
 
 
 
Jag skrev ut en hel hög med inspirationsbilder så att man lättare kan ta fram och leta inspiration än att man måste starta datorn varje gång. Men man måste ju ha en fin pärm också så jag tog fram Karlssons klister och lite gamla tapeter och satte igång.. Så här blev resultatet =)
 
Har ju inte bara varit hemma. Barnen blev så less och började bråka med varandra så jag tog dem till en stor grusgrop så att de fick springa av sig lite och så letade vi fina stenar =)
 
 
 
 
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Elin Nordlander

Du har det verkligen fint hemma nu! Det är helt fantastiska färger du har. Du borde lägga upp en del bilder på "färgglada hem och pyssel" på facebook. Dom kommer bli så inspirerade! Duken du har på bron skulle jag kunna döda för! Och vedlådan vart grymt bra!:-D

Svar: jag har ju några bilder i den gruppen men är inte så aktiv =)
Anna-Karin

2013-09-11 @ 05:42:24
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0