Barnvakt

Idag är jag barnvakt, inte för att Therese och Tommy ville det utan för att jag ville.. Jag kidnappade helt enkelt ungarna..
 
Vi (ungarna) har varit ute hela dagen men de fick ut mig ett tag också. Jag var ju tvungen att köra skotern för de lät mig ju inte glömma att jag lovat dem en skotertur..
 
 
Det är då för tur att de inte åker skoter så ofta och var nöjda med att åka runt på åkern.
 
 
Fredrik gjorde upp eld nere i rittan medans vi åkte skoter och så åkte vi och hämtade grillpinnar i skogen vilket ungarna var överlyckliga för.. Skogen var några björkbuskar bredvid lägdan men inte brydde sig ungarna om det..
 
 
Efter skoterturen blev det korv och varm choklad i rittan och sedan in för att värma oss och torka.
 
Det är ju så himla blött ute så ungarna är ju dyngsura, det bara rinner av dem.. Men nu så lyser solen och ungarna är torra så de är ute och leker igen.
 
 
Medans jag väntade på Tim och Thyra i morse så bestämde jag mig för att plantera om några blommor som växt sig för stora för krukorna.
 
Idag har jag lärt mig att de här heter Haworthia och är jättebra för luften då de renar den.
 
Det blev iaf så här många över (35 stycken) då jag delat på de 4 jag hade och planterat om dem. Så nu säljer jag de som är över för 10 kr styck. Någon som vill köpa???  
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0