Idag var jag duktig

Jag har äntligen fått kallelsen till Umeå lasarett för att kolla upp varför jag är så trött hela tiden och jag har nog inte varit så pigg som sen jag fick kallelsen. Man ska fylla i ett schema hur man sover, om man sover på dagarna och hur man sover på nätterna och det känns bara löjligt då jag inte sover som jag brukar.
 
Fredrik är på mig hela tiden och låter mig inte gå och vila eller sova när jag är trött så det ser ju jättefint ut på pappret.
 
Igår hade jag Tim, Thyra, Milton och Elliot hela dagen och var helt slut i knoppen men kroppen ville då inte sova. Det blev inte många timmars sömn i natt. Vaknar hela tiden och känner mig jätteorolig.
 
I morse var jag jättetrött men gick upp 8. Jag fick inte sova längre för Fredde.
 
Gick ut och gick en timme med hundarna efter maten och skulle vila sedan hade jag tänkt. Men mormor behövde in på byn så då skjutsade jag henne och så skulle det städas hos kaninerna så då var det ju bara att göra det istället för att lägga sig.
 
Medans jag städade hos kaninerna så såg jag att den lilla svarta hanen - Elliot, som barnen döpt honom till, var alldeles sårig på ryggen och då är det de andra kaninerna som jagar och biter honom så jag tog bort honom på en gång.
 
Jag hade inte hjärta att stoppa tillbaka honom in i buren till de andra elaka kaninerna. Ska ta bort en hane till imorgon också, för de slåss hela tiden.
 
Så imorgon ska vi äta kanin för första gången =)
 
 
De här små krabaterna lade jag ut till salu idag
 
 
2 månader gamla.. tar 100 kr styck.
 
 
 
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0