Sytt lite granna

 
 
Jaha då ska vi se vad som har hänt.. Jag är ju så jäkla virrig.. Satte mig vid datorn för 2 timmar sedan och skulle blogga tänkte jag. Jag började ladda upp bilderna och så klev jag upp för att dricka vatten.
 
Då jag står och dricker vatten tittar jag runt på bänken och inser att jag måste städa. Jag plockar undad, torkar av och diskar. Sedan tittar jag ner på golvet och ser vad smutsigt det är så jag går och hämtar skurkäppen och skurmedlet (ingenting som är framme särskilt ofta hos oss)
 
Jag skurar som en tok genom köket och vips bryter jag av skurkäppen på hälften... Men bra Anna-Karin....
Fortsätter ändå skura och tittar efter ett tag ner på händerna då är det blod överallt, det rinner ner för den avbrutna käppen och droppar på golvet. Jamen då har jag ju skurit upp handen på käppen som var gjord i metall såklart och var skitvass...
 
Elliot och Milton plåstrade om mig och gav mig en massa papper. tur att de var hemma..
 
Tejpar käppen och skurar vidare i huset, får för mig att byta mattor så jag springer ut och letar nya, piskar de gamla och hänger upp dem och pyntar på hemma.. DÅ kom jag på att jag hade börjat blogga för 2 timmar sedan..
 
AAAAaaa ibland blir man ju tokig på sig själv. Men men nu ska jag blogga vidare iaf..
 
Har fått en del gjort i veckan. Sydde 2 handväskor och 2 sköldpaddor av små tygbitar som jag hade över.
 
 
 
Jag gjorde den gröna först med volang men det var så bökigt och så blev den för stor så då gjorde jag en till på en gång utan volang. Jag tycker att de blev söta båda två =)
 
 
 
Röda korset Strömsund
 
 
 
Glömde ju visa vad jag köpte på loppisarna i Strömsund. Köpte detta fina förkläde för 20 kr på RK.
 
 
Loppisen efter Ramselevägen
 
Inne i Strömsund så står det en skylt att Ramsele är si och så långt bort, efter den vägen s finns en loppis som har öppet mån-fre.
 
Sist jag var dit hittade jag massor av grejer. Nu var det inte lika mycket men lite fick ju följa med hem.
 
En stor rosenkvartssten
 
 
En ostkupa som heter Jonas
 
 
En röd liten skål
 
 
 
Sågvägenloppis i Junsele
 
 
Köpte denna fina ljusstake på Göran och Jejjas loppis på sågvägen i Junsele.. Öppet lördagar..
 
 
Denna hittade jag faktiskt hemma i gammelfarmors gamla grejer ute i härbret. Alltid roligt att hitta hemma men nu har jag gått igenom allt så nu är det nog slut på fynd =/
 
 
Elliot skulle ju ha en Angry bird skolväska som storebror men jag har inte riktigt råd att köpa någon sådan nu så jag sydde en =) Han blev supernöjd..
 
Presentkort
 
I julklapp av svärisarna fick jag 2 presentkort, ett till tygaffären och ett till allt i alloaffären som finns här i Junsele.
 
Anledningen till att jag kallar det allt i alloaffär är för att det finns ALLT.
 
Jag hade gott om tid på mig att rota igenom hyllorna där inne och hittade lite smått och gott att handla för mitt presentkort.
 
Jag tog stegen med mig och klättrade och kollade hyllorna längst upp, och kröp nästan på alla fyra och kolla underst också. Det lönar sig ibland.
 
 
Jag hittade 3 hopvikbara papperskogar, fick dem för 10 kr styck
 
 
En taxtavla 30 kr
 
 
2 ljusstakar och ett lejon i trä
 
 
Jag tycker att lejonet är hur grymt som helst.
 
Jag har målat om den vita ljusstaken och Therese fick en av papperskorgarna.
 
Röda korset Ramsele
 
I onsdags var jag till Ramsele för att göra cellprov. Therese följde mig dit och då passade vi på att gå på Röda korset innan.
 
 
Det blev en del..
 
 
 
Det som är bra med röda korset är att det är så billigt så det blev inte så mycket för alla dessa grejer. Har lagt ut det mesta till försäljning igen men den fina tygväskan med orangea blomman sparar jag till mig själv =)
 
Har lagt ut dem i mina lilla hobbybutik på facebook.
 
 
I torsdags föddes det kycklingar här hemma hos oss..
 
 
6 stycken var pigga och krya men den 7:e mådde inge bra så honom fick jag avliva efter att ha gått och försökt få honom att piggna på sig i flera timmar.
 
 
Han såg då för eländig ut. Här levde han..
 
 
Igår så fyllde Tommy år. HIPP HIPP HURRA!!!!
 
 
Therese hade gjort en supergod smörgåstårta.. Åt så man rullade fram.
 
 
Jag bakade lite och tog med mig då Therese och Tommy jobbar heltid och jag bara går hemma och söker jobb. Denna kakan blev extra kladdig och god och helt ägg och mjölkfri så alla kunde äta den =)
 
 
Sedan var jag och Therese till svärmor igår och kollade på tapeter som de har sparat genom åren.
 
 
 
Fick med mig en massa snygga rullar hem som jag ska prova att sälja åt svärisarna och så skulle jag få provision =) Så snygga!!!!
 
De översta ligger ute på tradera nu.
 
 
Jag och Elliot har fixat i hans rum också. Möblerade om lite..
 
 
Jag tog ner stringhyllan som hängde i Elliots rum för dem ska jag sätta upp i vardagsrummet sen. Hittade 2 tavellister på röda korset i Ramsele som nu sitter här på väggen.
 
 
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0