Karlskoga

Jag, barnen och mamma har varit i Karlskoga i ett par dagar.. Vi åkte i lördags och kom hem på torsdag. Vi var och hälsade på syster och Håkan där nere..
 
På vägen ner så körde vi Inlandsvägen.. Jättefin väg men drygt då det var så mycket 50, 60 km och man fick sitta och pendla i farten hela tiden..
 
Stannade till i Östersund som första stopp och gick på pingstkyrkans second hand..
 
 
Helt sjuk kö utanför innan de öppnat.
 
 
 
Sveg hade konstiga hus och konstiga björnar..
 
 
Orsa var fint.
 
 
Fina hus efter vägen.
 
 
Trollvarning i Dalarna
 
 
Tomteland var tyvärr stängt men ungarna (och jag) fick springa av oss lite..
 
 
Barnen köpte masker på Dollarstore i Sveg.. Fina barn jag har..

Det gick jättebra att åka med barnen, det tog 13 timmar men då stannade vi väldigt mycket så att barnen kunde springa runt lite..
 
Väl där så var det mycket körande, följande efter Elin och loppisar =)
 
 
Blev en promenad också =) Jättehärlig natur här nere men jag är så nojig över fästingar så jag har svårt att njuta..
 
 
 
Ville ta hem ankan gjord av bildäck som stod på torget i Örebro.. Så häftig!!!
 
 
Alfred Nobels museum fick sig ett besök av oss också. Barnen hade jätteroligt.. Jag fick ont i huvet och satt mest..
 
 
åt gott gjorde vi också.. =)
 
 
Det var ju "bara" 12 mil till Katrineholm där denna loppis finns.. Har sett denna annons i åratal så jag var mer än sugen på att åka dit och kolla vad som fanns..
 
Syrran lyckades norpa åt sig alla snygga saker dock..
 

Tog ju bara 2 timmar att gå där inne..
 
Hittade en till loppis i Katrineholm också.. Där dog jag lite, Vilken härlig loppis.. Jag ville ta med allt och hon som hade den var supertrevlig.. Blev 3 vaser med därifrån.. Tyvärr dog kameran så jag kunde inte fota från loppisen.
 
Hemvägen gick över Gävle och Sundsvall. Stannade på Erikshjälpen i Sundsvall där jag hittade 3 tröjor.  
 
 
 
 
 
 
 
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0