Vad har jag hitta på då???

Ja vad har jag hållit på med då jag inte bloggat på så länge???
 
För det första så har min rygg varit så dålig sedan den 16 januari så jag har inte kunnat sitta upp eller nått, jag har bara velat ligga ner och då har jag tittat på tv... cityakuten med andra ord.. har blivit smått beroende, Fredde skulle säga stort men men =) Det är ett dubbelavsnitt varje kväll på veckan så jag sitter klistrad framför tv:n då.
 
MEN nu har jag gått till sjukgymnasten för min rygg och enligt hon så är det en utbuktning i disken mellan kotorna som gör att det gör ont och jag har fått träningsdirektioner som jag ska följa. Varannan timme ska jag träna och har gjort det också. Duktiga jag, (klapp på huvudet) och lite bättre har det blivit så jag fortsätter..
 
Jag har även hållit på nere i stugan där mormor bodde. Har sorterat skräp, kastat trasiga möbler som inte går att rädda, tvättat upp alla kläder osv osv... Har även tömt sovrummet och håller på att måla möbler där inne..
 
 
Letar i lådor och skåp hemma efter inredningsdetaljer och grejer ner till stugan. Fredde vill ha lantlig stil så det är ju en utmaning för mig att hålla mig till pastellfärger... Hittade denna lampstomme i en låda men det var ett annat tyg så jag bytte så att det skulle passa in bättre i stilen. Har även köpt nya tapeter, grått och vitt blir det i sovrummet. Resten får vara som det är..
 

 
Hittade tavellister på fyndlagret i Sundsvall för 10 kr styck som kommer att bli bra där nere och så har jag målat tavelramar och beställt förstoringar på foton som jag tagit för att ha något på väggarna där nere =)
 
 
 
 
Måste säga att jag älskar sprayburkar.. Beställde en massa på skapa mera och sprayar nu allt jag kan komma på. Köpte två byråer av Therese som jag håller på att byta färg på. Den en var ju vit med blå knoppar så den fick ändra på sig lite =)
 
 
Stommen står på sidn här.. Den blev också rosa och rymmer nu Freddes arbetskläder inne i vårt sovrum. Den blå byrån vi hade där inne fick fortsätta att vara blå men två av lådorna fick byta färg.
 
 
Jag håller på med den här nu men Fredde är så sur och gnäller för att jag sprayar.. Han tycker att det luktar och blir färg överallt.. Jag har ju tömt ett rum nere i stugan och står där och sprayar men det duger inte heller.. å jag får inte stå ute och inte i lagårn och ingenstanns... Så nu letar jag en gammal husvagn eller barack att göra om till lackstuga =)
 
 
Hittade lite stolar i bodarna som fick sig lite ny färg också.
 
Tyvärr så har jag inte gjort bara roliga saker utan vi fick ta bort Baggen Roffe så vi höll på en hel dag med att stycka... Är så jäkla tråkigt =(
MEN det positiva är att jag fick hälsa på de nya killingarna på djurparken sedan =)
 
 
 
Elliot har hjälpt mig att ordna lite i sovrummet, vi hängde upp två hyllor =) En har jag haft jättelänge och den andra köpte jag av Wahlnemos på prästgårn i Junsele på deras loppis
 
 
Ja och så har jag exprimenterat med håret lite.. Det som skulle bli lila.. Vi får se imorgon...
 
Och ÄNTLIGEN så tog jag tag i projekt gungstol och sydde nytt tyg till dynan, vilket pyssel....
 

Helgen passerade snabbt.. Jag har varit vaken några nätter nu känns det som. Elliot blev dålig förra veckan och hans astma blossade upp och han var jättedålig onsdagnatten så torsdagen försökte jag bara få tag i en läkare hela dagen som kunde skriva ut ny medicin och fredagen började han grina och gnälla över öronen så då var vi vaken nästan hela natten sittandes och kramades jag och Elliot. Stackaren.. Alvedon hjälpte inte och han hade så ont.. Men han somnade på morgonkvisten, då sprack trumhinnan så värsta trycket släppte men då började andra örat göra ont så vi fick åka till Sollefteå och sitta 3 timmar på akuten för att få pencillin.. Nu mår han mycket bättre =)
 
Så igår och idag har jag städat huset och idag fick jag ett tokryck och bakade 2 sorters småkakor och en sockerkaka =)
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0