Renoveringen fortsätter..

Är ju inte mycket som jag kan göra just nu. Väntar på att golvslipningen ska bli klar sedan kan jag börja betsa och sedan lacka golvet. Fast som jag skrev i förra inlägget så har jag inte köpt det är. Ska höra med min far om han kan kolla i Lycksele, han har rabatt hos färghandeln =) Annars så får jag åka till stan igen på torsdag.
 
Har slipat alla stringhyllorna iaf. Höll på med hyllorna och skänken i 2-3 timmar i fredags och så slipade jag lite idag med..
 
 
Jag köpte mahogny bets till dem och jag testade att betsa hyllplanen idag.. Blir skitsnyggt..
Är bara lite orolig för rinningarna som blev, om det har runnit på undersidan och om det går att få snyggt där sedan. Jag får väl se då det har torkat och jag vänder på dem. Så spännande. Har aldrig betsat förut.. Nu ska jag bara fixa skänken också. Jag är jättenöjd med färgen..
 
 
De tre till vänster är betsade de 3 till höger obehandlade.
 
 
 
 
Det var ju inte den snyggaste skänken och en dörr var trasig och obrukbar men för 50 kr så.. Tänker så här att den där dörren var nog i vägen iaf. Jag har tänkt ha dvd, vhs och boxen där inne så då hade man behövt ha dörren stående öppen hela tiden då man ser tv.. Blir bra det där.. Har slipat den som bara den nu och ska betsa den då jag är klar med hyllplanen. Sedan ska den få stå uppe i vardagsrummet och tvn ska stå på.
 
 
 
 
 
 
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0