Sytt och målat i december

Jobbade faktiskt 2 hela dagar i december så jag hade ju inte så mycket fritid över.. eller nått... hehehe.. Nämen jag gjorde ju lite julklappar till mor i år, eller förra året blir det ju.. till julen 2014 så ingen blir förvirrad av mitt babbel..
 
Mamma och pappa behövde en datorväska så jag sydde en åt dem. Har inte hört om den funkar och har glömt att fråga också men den blev då fin iaf.. =)
 

Älskar detta tyget. Det var tidigare gardiner men de var i en jättekonstig längd så då blev det andra saker av det =)
 
Mamma kollade på ett par kuddar i Sundsvall men köpte dem inte. Men så var jag på handelsboa och kolla efter lite presenter som jag kunde skicka till syster och hittade en duk som var rätt så lik det tyg som kuddarna i Sundsvall hade så jag tänkte varför inte sy lite kuddar??
 
Av en löpare blev det 3 stycken kuddar 50*60 cm och så gjorde jag tofsar och sydde fast i hörnen. Jag blev väldigt nöjd med dem =)
 
 
 
 
 
Inför julmarknaden i slutet av november så sydde jag lite rispåsar =) Pappa fick en sådan i julklapp.
 
 
Det blev även 3 nya gardinkappor av några gamla längder. Har sytt dem till köket och det lilla fönstrets gardin fick en vit spets som är så fin..
 
 
I somras fick jag en tavla av en besökare på vår loppis. Jag tyckte att det var ett fint bibelcitat men att ramen var skittråkig så den fick bli grön. Jag målar bara på glaset och så tar jag bort färgen sedan.
 
 
Hittade ett skåp i en container när jag var och hälsade på systeryster så nu får det bli rosa och så ska jag tapetsera insidan..
 
 
 
 
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0