Vardagsrumsrenovering

Var under mellandagarna ifjol som jag rev tapeterna och sedan har det stått still.. Men nu så har jag äntligen tagit tag i det och har fått upp nya tapeter.. Det blev en massa pysslande för att lyckas få ihop så att det räckte till 3 väggar och med MASSOR av hjälp av en vän så fick de till slut ihop det. Och skitsnyggt blev det också =)
 
 
 
Närbild på nya tapeten
 
 
 
Sölade lite då jag målade taket. Golvet, väggar, fönstret och mest på mig själv.. Tyr att det var vattenlösligt
 
 
En bekant har varit här och har börjat slipa golvet åt oss.. Det kommer att ta rätt så lång tid visade det sig då den gamla lacken blev som tuggummi på både slippapper och i maskinen. Han fick slut på slippapper och fick beställa mer så han fortsätter nästa vecka. Har börjat sätta upp den gula tapeten som blir vår fondvägg i det röda rummet =) Kan inte sätta upp mer då vi måste fixa till muren då det blir mildare ute och vi inte behöver elda. Det kommer att bli så bra.. Längtar tills det är klart.. Ska betsa golvet mörkbrunt och lacka det.
 
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0