Man blir ju mörkrädd

Jag är en grubblare.. Ja en sådan som sitter och tänker på allt möjligt hela tiden. Har jag sett en tvserie så tänker jag på den, ser jag en dokumentär så grubblar jag på det och nyheterna är ju så hemska så jag mår bara dåligt.. Därför ser jag dem inte helt enkelt.
 
Jag läser inga tidningar, ser inte nyheterna på tv eller på nätet för jag tycker att det har blivit å mycket våld, så mycket hemskheter och jag ligger och grubblar på VARFÖR??
 
Men i söndags var jag ju tvungen att läsa tidningen, Syster ringer och berättar att en av hennes vänner brutalt mördats under lördagnatten.. Men så hemskt, 30 år, 3 barns mor, glad, levande.. finns inte mer... Och killen som gjorde det har jag träffat, han verkade som alla andra, helt normal liksom om nu någon är normal.. Det är  alltid de som man minst anar.. Då blir jag rädd. Tänker bor jag med en mördare också?? Bor jag granne med en?
 
När jag gick i skolan (gymnasiet) blev en i min klass mördad och styckad av sin kompis, av en kille som jag umgåtts med, blyg, rolig snäll kille. Den man minst anade..
 
Sitter och grubblar över detta.. Hur kunde det bli så här? Kunde någon ha sett något? Kan man se på en människa att de är sjuka? Tänker på de stackars barnen...
 
Det är otäckt =(
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0