Härbret

Här kommer lite bilder på vad jag har gjort i härbret.
 
Nere har jag städat ut, skurat tak, väggar och golv med såpa 2 gånger och målat väggarna vita en gång.
 
Det har varit gamla lådor här inne som förvarade korn och sådant förr men pappa tog bort dem då jag var liten och behöll botten som nu fungerar som säng/soffa.
 
 
Mina fina tavlor som jag köpt på loppis
 
 
Fick låna detta köksskåp av mamma och pappa och så återanvände jag några hyllplan från en annan trasig hylla och målade om dem och de fina konsollerna som jag hittat på loppis så fick det bli nya hyllor =)
 
 
Har hängt upp mina fina 60, 70 tals kalendrar. Dockskåpet fick flytta in hit för ett litet tag tills jag hittar en annan plats åt det. Pappa och mamma gjorde det åt mig då jag var liten =)
 
 
Kistan fick jag av en kille på soptippen innan han slängde det =) Målade om en ljuslykta som var svart till snygga brons.. Blev väldigt näjd =)
 
 
Fönstret piffades upp.
 
 
Trappen upp. Elementet ska sättas upp under fönstret och stolen ska kläs om. Men inte nu...
 
 
Uppe har jag inte hunnit målat klart men två väggar är klara iaf =) Stolarna har jag fått.. Ska försöka få dit en säng så småningom.
 
 
 
Den gamla äkliga sängen ska kastas och vävstolen måste bort.. Sen ska jag måla klart till våren. Det kommer nog bli mysigt här inne =)
 
 
 
 
 
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Elin T

Måste definitivt göra ett längre besök hos dig nästa gång!

Svar: Ja det tycker jag.. Har så fruktansvärt rörigt just nu så du svimmar nog om du kommer in genom dörren =)
Anna-Karin

2015-11-04 @ 22:23:21
Postat av: Anonym

Hej, hamnade här av en slump. Har länge letat efter en textilalmanacka från 1973 men inte hittat någon. Har både 72 och 74 men saknar just 73. Såg att du har just denna. Dum fråga men måste bara ställa den, du har inte lust att sälja den? Alt byta?

Svar: Hej Vad roligt att du hittade hit =) Ja jag har då inget emot av att sälja almanackan.. Maila mig så kan vi nog komma överens =) [email protected]
Anna-Karin

2015-11-06 @ 22:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0