Jobb

Jag har jobbat på skolan idag, jag haft engelska, svenska och bild med åttorna och niorna.. Det är jätteroligt men samtidigt så är man verkligen inte van vid alla ljud, diskussioner och aktiveringen av en ganska dammig del av hjärnan så jag kommer hem med världens huvudvärk varje gång jag jobbat..
 
Lade mig och vilade en stund tillsammans med Elliot och sedan gjorde jag middag. Det blev bara korv och makaroner. Barnen är så fruktansvärt less på att äta lamm och gris så de grinar då jag säger vad vi ska äta. Konstiga barn. Köpekorv var bästa nyheten de fått på länge tror jag hehehe..
 
 
Kan iofs fatta att Elliot har svårt att äta kött =)
 
Vi har hunnit med en hel del ikväll. Efter maten åkte jag och handlade och medans jag gjorde det så slipade Fredde alla väggar och taket i sovrummet så det tar sig. Nu ska fönstren slipas och målas om och så måste Fredrik göra nya lister som ska målas..
 
Funderar på turkosgröna lister och foder runt fönster och själva fönstret. Men det blir en senare fråga =) Det har jag inte hunnit med ikväll..
 
 
När jag kom hem från affären så gick vi på långpromenad med hundarna. Ärligt talat så har jag gått upp jättemycket i vinter och hundarna har blivit rätt så runda de med så denna vecka har jag tagit nya tag. Har sockerabstinens och är hungrig som bara den men nu ska jag bli nyttig igen.. Jag har en promenaddejt med Therese imorgon =)
 
Har planterat tillsammans med Frede ikväll också. 3 sorter tomater, luktärt, ringblommor, äpple, dill och persilja. Får se om det tar sig. =)
 
Imorgon blir det städning av sovrummet, spackeldamm tar sig verkligen överallt. Jag ska skruva fast beslagen på klädskåpet igen och så ska jag måla en bokhylla som ska in i sovrummet. Funderar på mörkrosa och sänggaveln som nu är svart får bli blå eller gul. Kan inte bestämma mig.. Har även en svart byrå som ska få någon annan färg. Slut på det svarta...
 
  Jag går runt med tapetprov i handsväskan för att känna in vilka färger som jag känner för.. Ja, jag har lite konstiga sätt att bestämma mig för färger ibland.
 
och som sagt så ska jag gå ut och gå med Therese, sotarn kommer och Milton ska till tandläkaren. Hoppas jag hinner pyssla mycket imorgon för på torsdag är det jobb igen och fredag åker jag till Lycksele =)
 
Jag och mamma ska gå kurs i helgen om hur man spinner ull.. Ska bli roligt..
 
Nä dax att sova lite
 
 
 
 
 
 
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0