Sommar sommar sommar...

Igår var det -33 grader ute och jag var glad att jag tog en semesterdag från jobbet och stannade hemma.. 
 
Sov länge och åt frukost i lugn och ro och sedan städade jag pysselrummet hela dagen och så varvade jag det med att sy.
 
Jag lyckades till och med laga alla kläder i hela den stora klädhögen som samlat ihop sig i ett hörn i pysselrummet. Så himla skönt.Nu är den borta men det går väl inte så länge innan det är en ny hög.
Fredde hade 10 par arbetsbyxor i högen och barnen hade en hel del men jag har tagot så lång tid på mig att laga deras byxor att de var för små nu. Det blev short av några par.  
 
Och så gjorde jag hemmagjord mexicanasoppa och bakade scones.. så gott och mättande. Milton klagade som vanligt men Elliot åt bra =) 
 
Kvällen blev lugn, vi eldade och eldade och såg tv och så sprang jag och sydde i reklampausarna. 
 
Sedan blev det ju pinterest igen =)  Jag har gjort en ritning över vår trädgård hur jag skulle vilja ha den. Jag har gjort en ritning på ett nytt växthus eftersom jag rev vårt gamla ifjol och så har jag tänkt ut vart det ska stå men jag måste flytta lekstugan. Det blir ett jätteprojekt. 
 
Tur att jag har en massa gamla fönster som jag har räknat ut att de ska räcka. Enda som jag måste köpa är takplast och skruv. 
 
 
Min skiss är rätt så lik det här växthuset fast mitt är större.. Ska bli spännande och se om jag får ihop ett växthus =) 
 
 
Fick sådan lust att testa att bygga en sådan här örttork, ser enkelt ut.
 
 
Och så fick jag lite tips på roliga förvaringsdetaljer. En sdåan kratta har jag liggandes.. 
 
 
 
Jag skulle vilja plantera några träd som blir så där snyggt röda.
 
 
 
Och givetvis vill jag ha färgglada saker runt mig =) 
 
 
Och så vill jag försöka få in växter med färg
 
 
 
En pergola står högt på önskelistan.. 
 
 
Det blir en lång väntan ocn en jobbig sommar känner jag 
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0