Funderar på ny säng så man får sova ordentligt.

Äntligen så är jag ensam hemma igen, inte för att jag inte tycker om mina pojkar men jag får inte vila något när de är hemma. Jag slappnar av på ett helt annat sätt då jag är hemma ensam. Milton var inte så snuvig längre så han fick fara på dagis idag och Fredrik for och jobbade. 

Det var ett helsike att ta sig upp imorse, ont hade jag men det gick tillslut. Är så besvärligt att ta sig ur sängen då den är så låg också och våra madrasser är helt slut på. Det är en stor grop man ligger i. Åt frukost med killarna och lade mig sedan igen för jag var helt slut. Somnade då om igen efter att de farit. Vaknade halv 11 av att svärmor ringde. Tror inte hon ville något speciellt egentligen. Ville väl bara prata av sig lite. Gick sedan ner och åt efter att jag hängt tvätten (som jag satte igång halv 6 imorse, skönt att bli av med). Dixie var hungrig så jag var tvungen att ge henne lite mat och gå ut med henne. All snö har tinat bort idag. Det är så varmt ute flera plusgrader. Det är väldigt konstigt väder för att vara november.  



Så här såg det ut första dagen det snöade förra veckan.  

Har hunnit sett en film idag också. Jag och Dixie lade oss på soffan och såg en krigsfilm som heter Tigerland. Handlar om ett träningläger på 70 talet där de tränade upp soldater innan de skickades till Vietnam. Riktigt bra film. Den fick då dagen att gå fortare. Har även varit ut till lagårn och slipat den lilla skärbrädan som Fredrik gjort till Milton. Jag har skjutit på det alldeles för länge men jag fuskade lite. Bebis tyckte inte om ljudet från slipmaskinen.. Blev tokig där inne.
    
Har letat länge efter en bra sängstomme och jag har bara hittat sådana som nästan är som jag vill ha dem. Ikeas sängstomme Malm är nästan som jag vill ha den fast jag skulle helst velat ha att den gick ända ner till golvet på sidorna så att man slipper att leksaker och strumpor åker längst in under sängen. Men man kan väl ha lådor där under om man vill antar jag. 



Sängstomme och sängbord Malm från Ikea. Funderar på att köpa dessa. 1795 kr för sängstommen, 1495 kr för huvudgaveln.

Jag skrev för ett tag sedan att jag hittat en sådan läcker säng i sköna hems tidning fixa stilen. Jag blev helt förälskade av denna säng, vill så gärna ha den. Läste mig till att de hade tagit sängstommen Malm då och kaklat runt om den med en jättesnygg glasmosaik. Tyvärr så är mosaiken rätt så dyrt men jag tror att det kan vara värt det. Sängstommen är ju så billig. 

      

Funderar på någon av de här färgerna på glasmosaiken. De här kommer från Charismanordic. Kostar ca. 2500 kr/kvm.

Jag vill inte ha sängbord så då är ju denna sängstomme perfekt eftersom det är en djup huvudgavel med lådor som går att dra ut. Det är perfekt förvaring där tidningar, böcker och andra småprylar får plats utan att de behöver synas. Längtar efter denna säng så det gör ont... Den ska vara hög också så att det är lätt att ta sig upp på morgonen men det fixar man med madrasser. =)

Fick reklamblad från Jysk igår och jag blev så sugen på att köpa nya resårmadrasser. De hade ett bra erbjudande nu som räcker fram till på söndag (den 9/11). Våra madrasser är helt slut så vi behöver verkligen nya.

Madrasser




Jysk - 2 resårbottnar 2*80 cm, 2 resårmadrasser 2*80 cm och en bäddmadrass 160 cm. 4000 kronor. 



Hittade den här sängmadrasserna på hemdirekt. 5000 kronor för allt. 160*200 cm




Härliga madrasser från sängjätten.


Sängar





Tycker egentligen inte om skinn men den här sängen är så snygg. Denna säng är från Mio.



Snygga svarvade ben. Så enkel. Skulle passa bra i vårt sovrum. Från Mio.




Sängstommen Enzo, 5650 kr för stommen. Från Mio




Denna säng är från Ellos. Tycker inte om hålen i gaveln bara.



Fiffig sängstomme med mycket förvaring. Möbelmagasinet 16 049 kronor för stommen.




Fin säng från Röåns möbler.





Om jag hade en inglasad altan skulle jag vilja ha denna säng från Ikea på den och fylla den med MASSOR av fina kuddar.




Säng och sänggavel Odda från Ikea. Tycker om sängaveln eftersom man får mycket förvaring men slipper se sängbord och grejer.



Tycker den här sängen såg så mysig ut. Från bjs.se.


   

Fin järnsäng och dagbädd från Laura Ashley.


Sängkläder




Påslakanset från Mio.



Hittade detta snygga påslakanset på Jysk. 2 för 649 kronor. 



Milton älskar Nalle Puh just nu. Påslakanset 299 kr. Jysk  



Kärlekspåslakanset från hiddenartshop.


  




Härliga färger på påslakanseten från Laredoute.




Snygga påslakanset från Ikea.


Överkast, plädar och fina kuddar

Plädar



Virkad pläd från Laredoute.


Mysig och mjuk pläd från Laredoute.



Lila pläd från EM.


Fin lila pläd från Ikea.


Överkast


Fint lila överkast från Laredoute

Härligt överkast från Laredoute.


Kuddar




Man blir så glad av dessa färger. Från Laredoute.




Tycker om lurviga kuddar, de här från Laredoute.

     
Fina kuddar från Ikea




Avslutar för idag med fina kuddar från kretivinsikt.jetshop.se
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: M.

Jag har alltid vart fäst vid MALMserien ifrån Ikea men nu när jag såg stommen ifrån Röåns vart jag fan kär :O

- dags att övertala karln- hehe

2008-11-05 @ 11:43:19
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: Andreas

Här kan du måttbeställa din sänggavel efter dina egna önskemål! www.azdesign.se

2010-04-08 @ 22:23:59
URL: http://www.azdesign.se
Postat av: Emma

Jag hittade din sida av en ren slump och jag har läst några av dina inlägg - det märks att du gillar att blogga :)

2012-03-18 @ 19:47:20
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0