Barnmorskan

Du är på dag 247 av 280. (88,2%).
Du är i vecka 36.
Du har gått 35 fulla veckor och 1 full dag (v35+1).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Fre 19 dec 2008
Du har 33 dagar kvar till förlossning.

Var till barnmorskan i fredags för kollen. Går varannan vecka nu och det ar jag då inget emot alls. Roligt att få veta hur bebisen och jag mår. Fredrik följde med mig för ovanlighetens skull så det var kul.

Alla proverna var bra förutom blodvärdet som låg på bara 111 så jag har börjat ta 2 Niferex per dag nu. Läste på förackningen att man kunde göra det. Urinen var normal. jag hade ett blodtryck på 125/60 (perfekt sa Annika) och bebbens hjärtljud låg på 135 så h*n mår bra där inne. Blev lite halvtokig efter att Annika klämt och kännt på magen, skulle kolla ifall den vänt sig och det har den men den ligger jättehögt så jag fick förmaningen att om vattnet går så lägg dig ner på golvet där du är så inte navelsträngen skulle åka ut först och klämmas fast = inte bra men det ska nog gå bra. Jag är inte så orolig.  

Det är alltid lika kul att prata med Annika. Hon är så trevlig. Vi sitter och babblar på om det mesta. Fick ställa mina frågor också så jag är nöjd. Fick klartecken att jag kunde fara till Övik och Sundsvall i veckan så det var skönt. Är ingen större fara om bebben föds nu. 

Undrar ifall Therese har fått??? Hmmmm..... nyfiken jag blev...

Var hos några goda vänner igår och blev bjudna på mat.... jättegott!!  Det var så himla kul att träffa dem men tyvärr så var Milton jättetrött och ganska så grinig men det gick nog bra ändå.

Han sov hela långa natten inatt och vaknade samtidigt som oss i morse. Klev upp halv 7 och åkte till min mormor där jag och Milton har varit idag medans Fredrik och pappa jagade rådjur (ni kan andas ut alla djurvänner, de sköt inget)

Har haft en ganska så bra dag idag. Jag har tittat på tv och legat på soffan medans mamma och mormor tagit hand om Milton och varit ute och lekt i snön.
Javisst ja.. De ha ja ju glömt att skriva, det har kommit en massa snö i helgen, jippi!!!   =)
 
Åkte och lämnade Milton hos sin farmor och farfar sedan efter jakten för Milton har tjatat hela veckan om att sova hos farmor så inatt så skulle han få göra det och vi ska passa på och gå på bio. 

Ska se Tropic Thunder. Den verkar så galet rolig så jag hoppas att den håller mina förväntningar.

Tropic Thunder

Ett gäng självupptagna skådespelare ska göra filmhistoriens största krigsfilm. Men när deras överdimensionerade egon hotar att äventyra hela filmprojektet, bestämmer sig den frustrerade regissören för att ta dem från den trygga inspelningsplatsen och placera dem i djungeln. Där tar det inte lång tid innan de får närkontakt med riktiga skurkar. Problemet är bara att de inte vet det, de tror ju att allt bara är en filminspelning.

Officiell hemsida: http://www.tropicthunderfilmen.se/




Nä nu ska jag klä på mig och åka på bion.. Ha det så bra.
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0