Har varit en jobbig men rolig vecka.

Måndag

Var till Övik i måndags och trots att Fredrik följde så blev det rätt så jobbigt. Jag gick på stan medan Fredrik for med bilen på servicen så jag slapp då det iaf. Var på stan i ca 2 timmar och jag måste ha provat 700 bhar men jag hittar sällan någon bh i min storlek, då måste man gå på en underklädesaffär och där kostar de ca 600 kr styck och det är jag alldeles för snål för att betala. 
Hittade iaf 3 bhar på Lindex som jag slog till på. Skulle köpa amningsbhar men hittade bara 1 så jag köpte 2 vanliga också, det blev 800 kronor.

Var ju givetvis tvungen att shoppa lite roliga grejer också så jag vandrade iväg till Indiska där jag hittade 2 gigantiska thekoppar (som rymmer 7,5 dl var, jag har mätat) 49,90 kr/st.  Köpte även 3 dukar (15 kr/st) som passar ihop med duken jag fick av mor ifjol och en minigrytvante till Milton för 25 kr. Stod och dreglade över alla snygga gardiner, dukar, lampor och kuddar men blev så himla snål. Det skulle ha blivit över 700 kronor för 2 fönster om jag köpt gardinerna. Måste fundera lite på det.  



Min nya jumbokopp. Köpte 2 st. Har redan invigt dem med några koppar the. Blir perfekt temperatur i dem.



Minigrytvanten som Milton ska få i julklapp. Är så fin.

Hittade en fin leksaksaffär i Övik som jag var in och shoppade lite i också. Hittade hunden Patrik som jag letat så länge. Det är en röd liten gosedjurshund som är urgullig. Köpte den till bebis i julklapp så att h*n kan ha den som snuttis. Köpte även snuttefilten Patrik med skallra. 
Milton har en brun liten vovve som han inte kan sova utan. Bra att ha en liten sak som tröst.
 


Hunden Patrik



Snuttis Patrik

Tittade på julprydnader hela dagen men köpte inget. Kände mig rätt så duktig. Behöver nog inte så mycket julpynt. Har kommit på hur jag ska pynta i år. Brukar inte dra fram så mycket tomtar. Tycker inte att det är så fint så jag ska pynta med naturmaterial istället. Ska skicka ut Fredrik i skogen på kottjakt så att jag kan pynta med det =)   
Hoppas på att få fara på Rusta i helgen för där har de så mycket fint. Vill hitta låtsas äpplen. Hoppas även på att mamma och syrran är pigg på att fara på Indiska också. Kan inte få nog av den affären.

Hade så himla ont i halsen när vi kom hem från Övik. Det var nog för att det blåste där. Inte rolig stad det där. Blåser jämt. Hoppas att det inte blir värre.


Tisdag

Ultraljud

Var till Sollefteå sjukhus i tisdags på ett extra ultraljud. Det var så himla roligt att se bebis. Det var då full fart där inne. Fick reda på vad det är också men Fredrik har bestämt sig för att vi inte ska berätta för någon, att det är vår hemlis. Jag som har så svårt att behålla sån information för mig själv. =/ Jag har berättat för Milton iaf så ni får pressa honom ifall ni vill veta *skrattar*.





Bebis i vecka 18. Här syns hela bebisen med fot och allt.



Vecka 35+4
Fick en ny liten bild på krabaten. Den har då Wibergsnäsan iaf och så putar h*n med läpparna. Så sött =)
Det som syns på bilden är huvudet i profil, magen med navelsträng (syns som en bubbla) och ett knä.

Syns ganska stor skillnad på de olika bilderna

Den verkar då må gott där inne iaf. Bebis var ca 20 % större än "normalt" så det blir nog en stor bebis men jag ska bara fortsätta gå hos Annika och mäta, behövde inte fler ultraljud iaf. Det var ingen fara än så länge. Den hade gott om fostervatten också så läkaren var optimistisk.



Magen den 14 november. Vecka 34

Var på stan en sväng innan ultraljudet. Fredrik skulle fara på Timmerkörarna och surra om något jobb och jag hade då ingen lust att följa dit och sitta där och uggla så F släppte av mig på Kappahl. Där köpte jag 3 par byxor åt Milton och ett par nya (blommiga) långkalsonger åt Fredrik.
Hans har gått sönder och jag såg att han har börjat använda mitt underställ så det var bråttom att köpa nya kalsonger åt honom om jag vill ha kvar mina egna.  Han tyckte då att de var snygga =)



Fs nya långkalsonger. Snygga va?? =)



Miltons nya byxor. Bara vanliga mjukisar. Svårt att se då de är svarta.

Var på Jysk en sväng också. Köpte en liten Nalle Puh mugg åt Milton för 30 kr. Han blev superglad då han fick den. Stod och suktade efter lite nya plädar där inne på Jysk till vardagsrummet också. Jag har redan en pläd därifrån uppe i sovrummet men de är så sköna så jag funderade på att köpa ett par stycken till vardagsrummet också. Hittade så grymt snygga kuddar på Åhlens i Övik och jag tror att den pläden skulle passa jättebra tillsammans med dem. Ena var lila långhårig och den andra i lila sammet. SÅ snygga.. VILL HA!!!



Vill ha den turkosa och lila till vardagsrummet. Har den turkosa uppe i sovrummet också. Bild från Jysks hemsida. 



Hittade snygga saccosäckar på Jysk också som skulle vara snygga i Miltons nya rum.
 
När Fredrik var klar på timmerkörarna så gick vi tillsammans till leksaksaffären som finns i Sollefteå. Så mycket roligt de hade. Ville köpa hur mycket som helst men det slutade med att vi kom hem med en liten väska som innehöll en kaffepanna, 4 kaffekoppar, 4 fat, servetter och bestick. Alltihopa var gjort i plåt så jag kan tänka mig att Milton måste leka rätt så hårdhänt för att ha sönder den här servisen.



Förkylningen och halsontan verkar hålla i sig. Har börjat få ont i nacken. Milton är snorig och verkar inte pigg alls. 


Onsdag

Vaknade med värsta huvudvärken, stel nacken, hosta, ont i halsen och snörvlig näsa. Milton kom grinades på morgonen och var alldeles geggig i ögonen, självklart så har han åkt på både förkylning och ögoninflammation så nu får man gå och tvätta ur ögonen hela tiden på honom för att han ska se något. Fredrik är lika dålig han också men ingen av oss har iaf feber.

Var tvungen att fara in på byn i onsdags trots att jag bara ville gå och gräva ner mig. Mormor behövde skjuts till Harry för att lämna några brev och så ville Harry ha sin spark så vi åkte och hämtade den åt honom. Sedan skulle han självklart på byn också och utföra några ärenden så jag skjutsade honom. Efter att ha varit med mormor och handlat så hade nästan hela dagen gått åt. Var helt slut då jag kom hem. Pillade i mig lite alvedon och la mig på soffan med Milton och såg på tecknad film. Köpte några stycken åt honom på Ica. Blev en seg kväll. Låg framför tvn hela kvällen. Satt en stund framför datorn innan vi lade oss. Satt och kollade på olika hemsidor med förslag på namn till bebisen. Nu när vi vet vad det är så är det ju lite lättare att bestämma namn men jag och Fredrik är inte rikigt överens. Jag tror att jag vet vad jag vill ha. Har blivit kär i ett namn men Fredrik måste övertygas. Jag hinner nog ändra mig ett par gånger om.

Här kan man gå in för att söka efter namn, söka på namnbetydelser och ursprung. Väldigt roligt. Finns även en slumpgenerator som berättar vad ens barn ska heta utifrån ditt och din partners namn. 

http://www.svenskanamn.se/
http://www.scb.se/templates/Product____30895.asp
http://www.minbebis.com/


Torsdag

Har en riktig slummardag idag. Det är tshirt, fliströja, otvättat hår och mjukisbyxor som gäller. Vaknade upp och hade så jäkla ont i kroppen och halsen och tyckte synd om mig själv men det var mer synd om Milton så jag fick ta mig i kragen. Han vaknade 3 och fick inte upp ögonen pga allt var så jag var tvungen att kliva upp och tvätta av honom så att han såg något. Efter lite gos i sängen och mycket vatten så ville han gå och lägga sig i sin säng igen, det var skönt. Jag var helt slut. Klockan 6 vacknade han igen och var hungrig och han var såååå gullig så jag vara bara tvungen att kliva upp och göra frukost åt honom. Riktig goskille idag.

Vi lämnade F i sängen och gick ner bara vi 2 och gjorde mannagrynsgröt, sen gick vi upp igen och väckte F så att han skulle leka med Milton. Då passade jag på att lägga mig i sängen och sova lite till =)  Det var så skönt. Ploppade i mig lite alvedon då jag klev upp så att jag skulle bli lite mer normal och det funkade faktist. Nu är smärtan i kroppen tolerbar och halsontan överenskomlig. Hoppas att det håller i sig hela dagen. Milton har lagt sig en stund nu. Han skulle ligga i spjälsängen så jag lahonom där och han verkade tycka om det. Somnade på en gång. Ser så himla skönt ut. Försöker hålla mig inomhus idag. Det var nästan 20 minus ute imorse så det lockar inte att gå ut. Dixie är rätt så snabb ute då hon måste gå ut och kissa. Just nu så har hon krypit in under filten i tvrummet och ligger och myser. 

Ska ta och lägga mig framför tvn en stund och kolla ifall jag hittar något sebart. Skulle tippa på att det inte finns något men det skadar inte att kolla iaf.

   
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0