Mattor

Klockan är halv 12 på kvällen nu då jag börjar skriva och jag kan inte sova. Beror nog på att jag sov så länge idag men jag har även halsbränna och bebis har en sådan hicka så att hela magen hoppar. Inte det lättaste att sova då inte.
Har legat och tänkt på Miltons nya rum och jag har så mycket idéer. Har ritat lite på paint hur jag vill ha det. Blev väl inte de snyggaset ritningarna precis men de duger.


1. Garderober platsbyggda. Ska bli vita med turkosa knoppar.
2 och 3. Vita billy bokhyllor, 3 st. 
4.  Leksaksspis och diskho som Fredrik ska få bygga.
5.  Imperialsäng som jag fptt av mormor och morfar.
6. Bordet och stilarna Lätt från ikea. Målade rosa.
7. Mattan Hampen från ikea.



Funderar på om man ska lämna elementet vitt eller om man ska måla det också.



Kallskrubbsväggen säger vi om denna vägg. Massor av färgglad förvaring ska det vara i billybokhyllorna.



Har äntligen bestämt mig för hur jag vill göra med väggen ovanför sängen. Först hade jag tänkt göra en stor väggmålning men jag har kommit fram till att Fredrik ska få göra lite tavellister och måla dem vita och så ska jag måla svarta fält med magnetfärg så att Milton kan hänga upp sina teckningar där och lätt kunna byta dem då han blir less på dem.

Har även gjort en ritning över vardagsrummet så som jag skulle vilja göra om. Här kommer den bilden.


En väldigt rörig bild. Den blev inte så bra. Men de färgade pluttarna i soffan är iaf kuddar och så det runda i hörnet ovanför soffan och ovanför bordet är lampor. Det avlånga svarta är en bänk som jag hade tänkt snickra ihop någon gång då jag har tid. Den rosa runda är en golvlampa och den svarta och röda fyrkanten är hundsängen.


Det här är ritningen på bämken jag hade tänkt göra.


Läste min systers blogg idag och fick lite inredningsinspiration. Hon hade så härliga textiler utlaggda. Hon ringde även och pratade ett tag och vi bestämde att vi ska åka till Sundsvall snart och shoppa. Jag längtar nått otroligt efter det. Bara att få komma iväg en sväng. Får se om vi tar shoppingresan nästa vecka, då är jag i vecka 36 och det är ingen större fara ifall bebis skulle komma ut. Frågan är ju ifall syrran pallar och vara med mig på förlossningen *skrattar*.

Om vi åker till Sundsvall så ska jag gå in på designtorget som de har öppnat i Birsta och kolla ifall de säljer filten retro och även nappen och napphållaren som matchar. Ifall de gör de så ska jag köpa dem till bebis i julklapp. De är ju så snygga och jag kan inte sluta tänka på dem.



Filt, napp och napphållare från designtorget.

Har varit sugen på dem länge nu. Såg även att de fanns att köpa billigare på barnlycka men det är kul att få ta i saker innan man handlar. Känns bättre.

Har för övrigt hittat sjukt snygga mattor på olika hemsidor som jag vill visa upp så här kommer de.

2modern



 



















Det blev nästan så att jag sparade varenda bild på 2modern hemsida. Älskar dem. Mattorna är som konstverk. Min nya favvosida. Älskar allt där. Hittar hur mycket som helst som jag bara måste ha..


Adesso


Tycker egentligen inte om gult men den här mattan från adesso är så fin.



Även denna är från adesso.


Afroart

Jag tycker om mycket på afroarts hemsida, föll för de här plastmattorna. Nästa gång jag far till stockholm så måste jag hitta till afroarts butik.


Bolagret


Föll för den vackra färgen, och att den var rund så klart






Bosses mattor


Letade runt på olika hemsidor efter ryamattor och snubblade in på Bosses mattor. Jättehärliga ryor men även mycket annat i mattväg.











Vill ha ryor i hela huset. Synd bara att de blir så smutsiga hemma hos oss. Hunden lägger sig och gnager ben på dom. Blir inte så fräscha då.



Broarne


2 snygga mattor från broarne.


Detalj och design



Snygga badrumsmattor och dörrmatta från detalj och design.



Din designtc










Blev tokkära i de här mattorna från din designtc.se Helst de som påminner om öknen.


Kent design store
.

Härliga galna mattor från kent design store.







Det blir fler mattor imorgon. Jag måste försöka sova lite, ska upp klockan 7 och hjälpa Fredrik med Milton. Klockan är nu 01:05 så det lär bli jobbigt.

God natt
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0