Köket

Har suttit vid datorn sedan klockan 6 imorse. Vaknade 4 för Milton tyckte att det var en bra tid att vakna på. Ja han somnade om men jag kunde då inte det. Då väckarklockan ringde så slumrade jag in igen. Typiskt. Sitter och väntar på sotarn nu. Han skulle komma mellan 10-12 så man kan ju inte gå och lägga sig nu. Är skittrött.

Har suttit och gått igenom mina bilder och upptäckt att jag har väldigt mycket bilder sparade på olika köksgrejer. Så jag hade tänkt dela med mig av mina gömmor =)

Det här vill jag ha.


Detta knivställ har jag önskat mig länge men jag kommer nog aldrig att få den. Är för snål att köpa den själv.


Snygga peppar och saltkar.



Det är ju så jäkla tråkigt att skala potatis men har man så här snygga potatisskalare så går det ju lite lättare.


Baka små sockerkaksborgar.


Blir snygga iskubar av den här men är det inte lite svårt att få ut isen??? Jag bara undrar.




För er som undrar... det är apelsinskalare. Snygga färger
Allt från Bluebox



   



   



Snygga köksgrejer i melamin. Från Broarne.



Kakformar från Broarne.



Fin bricka från signerat.



Denna snygga bricka kommer från Designtorget.





Bordstablett och löpare i filt från detalj och design.


dukas hemsida hittade jag hur mycket som helst.

Älskar chilliserien med köksmaskiner.



Snygga mixrar.




Snygg vattenkokare. Vill ha. Så himla snygg färg. Finns att köpa som barnleksak också. Exakt kopia fast liten.


Fina skålar... Vill ha, mest på grund av färgen tror jag =)




Måste köpa nya dricksglas. Funderar på de här.  Duka



Det här vinglaset tycker jag är väldigt snyggt. Men vi dricker ju inte vin så vi skulle aldrig ha användning för dem. Duka


Bestick



Bestick från Duka. Behöver en ny sådan kniv som är längst upp.







Provsmakningssked från Rose and Radish.



Uppläggningsbestick



De här tycker jag är snyggaste besticken hitills. Kommer från unicahome.

Råkade på en hemsida imorse som jag föll pladask för. Så jäkla fräna bestick, kannor, fat och möbler han hade.

Michael Aram

Salladsbestick Tulip

Tårtspade Hjärtan

uppläggnigsbestick Hjärtan


Snyggt fat olikvist heter den visst.

Kakfat

Korall salladsbestick


Bägare Korall

Uppläggningsfat Korall


Kakfat Korall

Uppläggningsbestick Kvist

Tång Kvist


Bestick Kvist

Bägare Wisteria

Allt från michaelaram.com



Tågkakform från formodesign.



Fina Dixieplåtburkar från favoritsaker.


Kakfat från favoritsaker.

Brödbox med skärbräda från favoritsaker.



Skärbräda från favoritsaker.



Smarta diskställ fån bolagret.


Snygga glas från inreda.

Fin kanna

Fina skålar.

Snygg diskborste. Kanske man skulle börja diska ifall man hade den?? =)  Allt från inreda.

 
Kökshanddukar med mumin och barnförkläde från solheminredning.



Grytunderlägg som räcker över hela bordet, från mittimyllan.




Grytunderlägg från trenddesign.



Grytlappar och bordstablett i silikon. Från trend4you.




Kitschiga grejer från Kitsch.

Det var allt för mig idag. Hoppas att ni hittat något ni tycker om också.

Ha en bra dag!!!

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: M.

ja visst vare :P

2008-11-05 @ 15:20:09
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0