Städade igår, mördbultad idag

Vi hade nått så fruktansvärt stökigt i vårt kök att jag bara var tvungen att städa igår. Man såg varken bordsskivan eller bänkskivorna under all post och kartonger och jag vet inte vad. Blev då mycket som Fredrik fick elda upp iaf. Men efter att ha hållit på hela dagen med massor av sammandragningar som saktade in mig så blev resultatet rätt så bra iaf. Fick fram juldukarna och julstjärnorna men orkade inte gräva fram några julgardiner än. Ska göra det i veckan.




Känner mig så duktig =) Min fina julduk som jag fått av min mor. Inte så fint att ha genomskinlig vaxduk men det är som bra att ha då man har småbarn. Slipper tvätta dukar varje dag.



Nu kan man ju faktist se kylskåp och bänk. Mina nya dukar från indiska passade perfekt på sina nya platser och är samma färg som stora duken (också från indiska)



Blev en del grejer kvar på den här bänken då jag var klar men det är en klar förbättring från innan. Då såg man inte ens bänkskivan för allt rat. Ska rensa lite till =) Är saker som ska ut i "lill huset" som vi säger.  



Filtdekorationen jag köpte på rusta blev fin i fönstret. Rensade bort en massa saker ur fönstren men det är nog bara jag som lägger märke till det. Har ganska många saker har jag fått höra =)  Hittade några skålar i ett skåp somjag glömt bort. De blir bra till glöggen sen (att ha mandel och russin i menar jag)



Andra fönstret. "Duken" blev så bra. Rensade en massa här också. 



Fick upp en julstjärna i fönstret också. Nu är det bara gardinbyte kvar. Undrar vilka gardiner jag ska ta?? Hum...



Körde 3 eller 4 diskmaskiner igår och då såg det ut så här efter det. Då kan ni ju fatta hur mycket disk det var. Diskbänken blir alltid kvar till sist hemma hos oss men jag har börjat röja upp idag, kör maskinen som en galning har till och med handdiskat lite men mina händer mår inge bra så jag får ge mig med det. Hoppas på att få rent idag men vi ska på byn snart så det är tveksamt. Ska få det rent under veckan iaf.







Jag och Milton bakade pepparkakor igår också då allt var rent. Milton ville bara baka med munnen (äta degen) men det går bra för mig med. Köpte en färdig deg till Fredriks stora förfäran (tycker att jag var jätteonödig) men sannolikheten att jag bakar om jag måste göra degen själv är minimal.  Blev inte så många pepparkakor men det räckte för oss. Man blir less fort. Det ska gå fort att baka och laga mat. Inget jag tycker om att göra. Fick bjuda mina hantverkare på pepparkakor och the igårkväll iaf. Pappa var här och målade i Miltons nya rum... Det går framåt. =)



Så här såg man ut efter städ och bak. Tog ut mig en aning för mycket men nu vill jag ha ut bebis. Är less!!! Är skittrött, städningen av köket tog hela dagen men fint blev det. Är bara lite bortplock kvar. Det som är framme är julsaker och sånna grejer. Ska skicka ut Fredrik och hämta julsakerna så kan jag pyssla på med det i veckan. Fast Fredrik tror att bebis ska komma imorgon, vilket h*n inte lär göra.

Pysslade lite i början på veckan.

Mina fina tidskrifthållare.



Köpte ju tidsskrifthållare på ikea. Så här såg de ut före. TRÅKIGA!!!





Och så här såg de ut efter. Att de blev snygga med mina fina tapeter. Tog mina favorittapeter. Tror att jag ska tapetsera alla de andra tidskrifthållarna vi har också. De såg så tråkiga ut i bokhyllan när jag ställt in dessa.



Fina ramarna som ska in i Miltons nya rum. Har skrivit ut bilder från internet och ramat in dem och så har jag tagit olika kort på Milton så de är färdiga att sätta upp när rummet är klart.



Jag ock Milton julpysslade lite idag men han är inte det lättaste att pyssla med. Vill inte göra som jag vill. Kottarna jag plockade ute på gården blev fina till ljusen. Milton skällde på mig för att jag tagit in kottar i huset. Det får man inte göra. Jag har ju sagt ifrån då han vill göra det.  Äpplena från rusta.



Köpte ett räkna ner ljus för ett par år sen men har aldrig använt det. Nu kom det till användning



Närbild på mina kottar och äpplena jag köpte på rusta.

Försökte ta julkort på Milton idag



Min lilla nisse ville inte vara med på några julkort. Så fort jag tog på honom luvan så såg han ut så här med krokodiltårar som rann ner för kinderna.  Synd om han. Undrar hur det kommer att gå på torsdag då de ska tomtenissa på dagis???



Fick en bild på honom tillslut då han inte storgrinade, mutade med majskrokar, då brukar det gå bra. Han fick gå och lägga sig sedan, han var så trött. Ska på skyltsöndan om en stund. Det är ju första advent. Ska försöka få upp de andra stjärnorna i fönstren idag. Måste leta åt julgardinerna också.

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Camilla

Hejsan! Jag är på jakt efter bolagrets lila plyschsoffa. Av en slump hamna jag på den här sidan när jag sökte efter den på google. Vet du om den möjligtvis finns kvar att köpa än? Eller vilket märke det är? Skulle bli jätteglad om du kunde hjälpa mig:) tack på förhand! Bra blogg föresten:)

2010-09-01 @ 22:56:00
URL: http://camilllacarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0