Facebook, småprylar och hängare.

Har inte gjort mycket idag. Har dammsugat lite, plockat undan leksaker och rengjort diskmaskinen. Har bjudit hem lite folk imorrn på tårta och kaffe.  Det ska bli kul. Att få träffa några andra människor än våra släktingar och så blir det kul för Milton att leka med barnen.

Var på föräldraträff igår. Det var jättekul för vi var så många. Vi fikade och pratade och så fick jag gosa med bebisar och så var jag och hämtade Milton tidigare på dagis så att han fick vara med också för vi skulle ta kort igår. Kungsfoto kom och fotade. Miltons kort blev jättebra. Är nöjd med det, han såg så himla busig ut. Hoppas att jag fortfarande tycker om det då det kommer.

Vi åt pizza igår. Milton var överlycklig. Fick vara med mamma halva dagen OCH äta pizza, på samma dag, kunde det bli bättre?? =)  



Före



Efter
Har plockat bort alla småprylar från vår bokhylla. Såg på bilderna jag lagt upp här hur rörigt det såg ut med alla små elefanter och vad de nu mer fanns i hyllan. När Miltons rum är klart och jag köpt bokhyllor dit så försvinner en massa böcker ur min hylla. Då ska det bli bättre ordning.

Har suttit och gjort lite tester på facebook. Är kul att se vad svaret blir och så går tiden lite fortare. Här är några av svaren.


Dr. Phil's Personality Test

Your Result: The Loyal Friend

App_1_8859446545_1079 Others see you as sensible, cautious, careful & practical. They see you as clever, gifted, or talented, but modest. Not a person who makes friends too quickly or easily, but someone who's extremely loyal to friends you do make and who expect the same loyalty in return. Those who really get to know you realize it takes a lot to shake your trust in your friends, but equally that it takes you a long time to get over it if that trust is ever broken.


The true age test


Svaret blev:  Anna-Karin Wiberg is really 13 years old

Which 80s movie defines you?

Your Result: Princess Bride

Princess

Har aldrig hört talas om den här filmen. Är den bra??


Hittade lite roliga hemsidor idag också. Man hittar mycket då man googlar runt =)

Stilero


Söta voodolls.

    

Vilka sötnosar.



  

      

Snygga kökshanddukar.

Häftigt glas.



Den här lampan ger mig ett väldigt VILL HA begär. Inte så svår att göra själv tror jag. Lite garn, tapetklister, en rund ballong eller boll som går att ha sönder och så lampgrejer. Det borde väl gå...



Fina skålar




Fin dörrmatta.

Att det var härliga grejer? =) Från stilero.

Miss juniversum





Vill ha!! Snygga krokar.



Söta små hjortar. Vet inte varför ag har hakat upp mig på sånna...



Snygg hängare.



Lampa

Älskar kitsch!!! Vem blir inte kär i dessa grejer?? Skulle ju passa så bra i Miltons nya rum. Allt från missjuniversum.

Har hittat fler hjortar som jag tycker om.



Horn från dutchbydesign.



Från EM.



Från Inreda.






Snygga dear deer från bluebox. Har fått 2 stycken av min kära syster som jag ska hänga upp i vårt sovrum.

Har hittat andra hängare och krokar som är rätt så snygga också.



Hjärtkrokar från bluebox.






Dörrhängd hängare och smyckesträd från Detalj och design.



Fina knoppar från Michael Aram

  

Älskar den blå och svarta hängaren med fåglarna.. vill ha... från urbanoutfitters


Fina gardinomtag från Urbanoutfitters.




Buffalokrok från broarne.

Satt och läste mikaelas blogg (emanuelsmamma) häromdagen och jag blev så rörd då jag läste om hennes förlossning . Började nästan grina. Har blivit så himla känslig, grinade som en tok i förrgår då jag såg förlossningskliniken. Det var så söta bebisar. Kom på att det inte är länge kvar nu för mig och jag vet inte hur jag ska känna inför det. Känns både kul och jättejobbigt. Hur ska man ta hand om 2 barn, kommer de att vara snäll med varandra, får man sova?

Det känns också jättejobbigt att skjutsa in Milton till dagis 3 dagar i veckan. Synd att man inte får ha honom heltid på dagis. Han trivs ju så bra där. Vet inte riktigt vad jag ska göra under de 5 timmarna som han är på dagis. Det är väl ingen som vill ha besök av mig halv 9 på morgonen. Är väl bara mormor och henne kan man ju inte fara till varje dag, då blir man ju skitless, helst då vi inte har något att prata om efter 30 minuter. 
Jag antar att det ordnar sig.

Fredrik jobbar sin sista dag idag på jobbet. Hans chef berättade igår att han blev arbetslös til veckan. Bra framförhållning på hans jobb. Ska bli skönt att ha dem hemma mer, men Fredrik har väl så mycket att göra ändå så man kommer nog inte att se honom mycket. Kanske kan tvinga honom att göra klart Miltons nya rum. Jag känner mig stressad men det är väl bara min graviditetsnojja. Fick väldigt inredningstvång då jag väntade Milton också. Vill så gärna göra om hela huset. Synd att man inte kan odla pengar....  

Vår granne Lasse var hit idag och gav mig en massa tidningar. Sköna hem och allers, 3 påsar fick jag så nu har jag det jag gör. ska bli skönt att få något nytt att läsa. Jag har inte orkat börja på någon ny bok. Grishamboken ligger fortfarande bredvid sängen orörd. Jag har sådana läsarperioder. Kank inte börja läsa en bok om jag inte verkligen känner för det. Men tidningar går bra, det är ju inte så långa artiklar. Hoppas att jag inte läst tidningarna jag fick förut. De är så snälla våra kära grannar.

Har varit över och hälsat på våra nya grannar idag också men det blev en snabbvisit. Lämnade bara över deras post som vi fått av misstag och presenterade mig och så gick jag hem. Kändes som om jag störde. Verkar som vettiga människor iaf.



Miltons nya favoritleksak. Hans nya tågbana. Det ligger delar överallt men idag så har jag lyckats plocka upp alla leksaker och lagt dem i leksakslådorna. Undrar hur länge de får ligga kvar i lådorna efter att M kommit hem?

 

Saknar mitt lilla energiknippe och min trötta gubbe.... snart kommer de hem =)
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: M.

Va rörd jag blir att du blev rörd av min förlossningsberättelse^^,

2008-11-07 @ 20:52:55
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: Maria

Tack för besök och kommentar på Barnsligt. Det gjorde mig väldigt glad och peppad. Jag lär komma tillbaks hit, vi har samma prylsmak ;-)!

2008-11-07 @ 23:18:10
URL: http://barnsligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0