Var ju till Sundsvall i lördags...

Måste ju visa upp vad jag handlade i Sundsvall i lördags. Blev en hel del. Vi fick precis igen bagageluckan då vi var klara och då hade vi grejer överallt, jag satt ju inte så bra på vägen hem kan jag säga. Vi åkte runt 8 på morgonen och kom hem 8 på kvällen så det blev en heldag.

Jag hade bestämt mig för att köpa det jag ville ha och det gjorde jag också. Det blev ju en del onödigt men det var riktigt kul. Handlade för 1850 kr på Ikea men för 400 kronor av dem så handlade jag till min kompis Annika.



Annika passade på att beställa lite varor med mig då vi liks skulle ner. Antilop barnstol, och Spöka nattlampor. De är så söta. Har dem själv också. Väldigt bra nattlampor.

Jag hade då en lång lista med grejer som jag skulle köpa men jag missade en hel del på listan men köpte saker osm jag inte tänkt också. Köpte mycket till Miltons nya rum


Jag och Milton valde ut den här sänglampan till hans nya rum tillsammans. Han var så glad och hade surrat om lampan i flera dagar. Kostade 69 kronor. Den blir nog jättebra i det rummet som förhoppningsvis snart är klart.



Det blev nya ramar i olika storlekar till Miltons rum, satt på måndan och skrev ut lite bilder och kort och satte in i dem. Ska bli kul att se hur Milton reagerar på dem sen. Han har inte fått se dem än. 29 kr för 2 st av de små och 29 kr styck för A4 storlek.

Även vårt vardagsrum fick sig lite nya saker.



Nya gardiner, Sarita, köptes till vardagsrummet. 79 kr per fönster är inte farligt.


Det blev även 3 nya turkosa dukar till vardagsrummet. De blev jättesnygga där inne. Till och med Milton sa det. Han såg att vi köpt nya dukar, jag är imponerad. 


2 nya Forsåslampor blev det också, en till kontoret och en till Fredriks sängbord. Tänkte att jag kunde ha dem som sänglampor sen om jag får en ny säng någon gång men den blev så jäkla bra på skrivbordet att jag nog köper en till sen. Forsås 199 kr styck.  

Tidsskriftsamlare kan man aldrig ha för många av heller. Tyckte att det var dax att ordna till alla mina inredningstidningar som ligger överallt. Men helvita var så tråkigt så jag tapetserade dem. Bilder kommer senare. 15 kr / 5st. Jag köpte 10 st.  



Det blev även en ny kontorsstol till mitt pysselrum. Snygg turkos =) Snillen heter den.169 kr.



Köpte vispskålar, 3 för 39 kr. Bra med lock till.

Bilderna från Ikea.

Var förstås tvungen att gå in i "tråkiga" affärer också. Sprang in på Byggmax det första vi gjorde för att få det bortgjort. Var tvungen att köpa lite golvtäckpapp och färg till Miltons rum och lite penslar och sådant. Sedan blev det ilfart till Biltema där jag skulle inhandla väggkontakter, uttag och sånna saker. Riktigt tråkigt är det att handla sånt.
Det enda som är bra med Biltema är att de har leksaker och lite "vanliga" saker så jag köpte lite fler lok och vagnar till Miltons tågbana, han blev överlycklig. =)

I Sundsvall så ligger Biltema precis bredvid Rusta så vi var ju tvungna att springa in där också.
Jag skulle bara ha några prydnadsäpplen där men det blev en hel del saker till. 



Filtdekoration som jag ska klippa till i lagom längd och ha som juldukar i fönstren i köket. 19,90 kr för 2 meter.





Hittade dekorationsäpplena som jag var ute efter men jag vill ha lite större också. Letar vidare. 5,90 kr/ knippet.



Väldigt onödigt men det blir nog fint. Fin röd diskborste och juliga disktrasor att pynta i köket med. Måste synas att det är jul. Diskborsten 9,90 kr/st, disktrasorna 3 för 9,90 kr. 



Köpte pepparkaksformar också. 5 för 25 kr.




Den här tvålen luktar så himla gott och så är de snygga att titta på. 14,90 kr/st. 




En ny äggskärare blev det också eftersom jag råkat ha sönder den gamla. Den funkar fint =) . 29,90 kr. 




Köpte en helröd löpare också till hallen. Letade en röd trasmatta på Ikea till hallen också men hittade ingen men nu såg jag på rustas hemsida att de hade ju snygga mattor där också. 





Jag vet inte varför men jag kan inte gå in på Rusta utan att köpa maskindiskmedel. Knäppt. 

Var självklart till Indiska igen. Jag och syster tog 3 rundor runt i affären innan vi kände att vi kanske måste fortsätta gå om vi skulle hinna med något annat. Jag skulle kunna bo där. Älskar det. Är lite avundsjuk på vad Elin hittade. Hon köpte så snygga saker. Jag köpte i allafall dricksglas, 8 stycken, 4 lila och 4 turkosa handgjorda glas. De är så snygga. Ska bli kul att få duka upp fint till jul med dem =) 

Kommer inte riktigt ihåg vad jag handlade mer, men jag slår vad om att det var fler saker. Ska klura lite tills nästa gång jag skriver. 

Var och gjorde av med lite pengar idag med =( Köpte en födelsedagspresent till Fredrik mormor och en tomtedräkt till Milton. Det är ju julfirande på dagis nästa vecka å då ska de vara småtomtar. Han blir nog jättesöt. Fick fotografierna i förrgår som vi tog uppe på försmalingshemmet. Vår son är så söt. =) 

Nu ska jag gå och försöka plocka bort lite saker. Har inte plockat bort efter shoppingen så det är saker överallt. Har lagt dem i trappen nu så att det bara är att ta nånting på väg upp.

Ska upp och sätta igång tvättmaskinen. Tvättade vår badrumsmatta igår och när jag öppnade maskinen såg det ut som om jag mördat någon och sedan försökt tvätta kroppen i maskinen. Det var röd lila färg överallt och Milton hade lag en handduk i maskinen som jag missat så den är nu mörklila. Blev riktigt snygg faktist. Nu vet jag ju till nästa gång att den färgar av sig uta helsike, maskinen gick inte att bli ren så den är lite lilarandig =) 

Ha det så bra.  


 
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0