En massa bilder igen

Dagen då vi var och fiskade i stugan under påskhelgen

Skrev ju att vi var till stugan i måndags och fiskade. Här kommer bilderna därifrån.



Jag traskade över isen med Elliot morrandes i bärselen på magen men han somnade ganska snabbt. Blev väl trött på att höra mitt pustande och stånkande. Är ju inte så van att gå. Helst inte med gummistövlar på moddig is. Jättejobbigt var det.



Mormor och morfars stuga. Är hemskt mysigt där. Man tager vad man haver heter det och här stämmer det verkligen. Stolarna är bilstolar från morfars gamla bilar.



Mysiga inbyggda sängar. Blev så himla bra då de öppnade upp. Rummet med sängarna var förut ett separat rum med dörr. Men morfar tog motorsågen och sågade upp en större öppning och det blev ju så bra. Det blev en helt annan stuga. 

Elden värmde gott under dagen. Det blåste storm utanför så trots att solen var framme så blev det kallt att vara ute längre stunder.





Milton leker för fulla muggar.



Åh vad han blev blöt. Fredrik sa att han inte behövde galonisarna på sig, han hade fel. Som tur var hade jag med mig extrakläder och galonkläder åt honom så han fick på sig torra kläder.



Glad Milton





Elliot vaknade efter ett tag och var så glad över att få sitta hos mormor. =)






Var tydligen jobbigt att vara ute. Milton som inte sovit något under hela dagen däckade i soffan då vi kom hem.  Även Elliot sov som en stock.


Sundsvallsresan igår.

Var till Sundvall igår. Blev en hel del grejer men mycket av vad jag behövde köpa blev inte köpt.
 
Skulle behöva nya skor, en jacka, fler par byxor, en kjol och strumpbyxor men jag får titta efter det på fredag då jag åker till Umeå.

Hittade i alla fall ett par byxor åt mig själv, ett par byxor och en skjorta åt Elliot och en skjorta åt Milton.  

Skjorta Grön
Elliot skjorta.Syns inte på bilden men det är lite turkost i skjortan, väldigt snyggt. Milton fick en liknande skjorta.

Hittade även ett nytt duschdraperi på lagerhaus, en skivspelare (fick den av mamma) på Clas Ohlssons och några ramar på ikea...


Bauhaus

Var och vandrade runt på Bauhaus en liten stund och hittade så mycket fint. Köpte inget men det var roligt att titta.



Gigantiska kycklingar. Tyckte de såg så jäkla roliga ut. De liksom stirrar på en..



Två lessa killar. Ville att jag skulle skynda på lite...


Jag vill ha en pergola, ska se ut ungefär så här med stengolv och grova stolpar men jag skulle vilja ha lite mer sidor på den så att grönskan kan växa upp som väggar på den.



Som de har gjort på den här pergolan.



Om jag haft en pergola så skulle jag vilja ha den här soffan som jag hittade på Bauhaus. "Bara" 12000 kr.



Fejkade stockar. Är väl tänkt att man ska sätta dem i taket och vips så han man bjälkar.



I have died and gone to tapethimlen hahahaha...

Tapetrea på bauhaus. VILL HA! VILL HA! VILL HA!!!!!!!!!!

Här är lite tapeter som INTE var på rean.





Sitter bara och funderar på var jag skulle kunna tapetsera dessa tapeter.. så snygga.







Den här var mycket mer turkos i verkligheten.









Den här lilafärgen tycker jag var så himla snygg. Priset är bra också. 69 kr rullen.



Känner igen den här tapeten från någon "riktig" tapetaffär. Är jättedyr där. Här kostar den 279 kr rullen och den ser exakt likadan ut.



Den här blev konstig på kort. Tapeten är svart och bladen är glansigt svarta. Blev tvärt om på kort.


Barnens hus

Drog med Fredrik på barnens hus för att testa barnvagnar. Hittade en hel hög med snygga barnvagnar men jag ville titta på en Carena twinbuggy för jag har sett dem på blocket och funderat på att skaffa en men denna gång hade jag tänkt göra lite efterforskningar innan jag köper något. Brukar inte bli så bra då jag köper på impuls. Till och med Fredrik tyckte att den verkade bra.



Många barnvagnar fanns det =)



Lila fin vagn =)



Bra pris på denna sulky 1200 kr. Lättstyrd och fin.



En carena double swift. Går på ca 4500 kr men man kunde få den för 1000 kr mindre eftersom den var i fjolårets färg - brun.



Här är Carenan som jag var ute efter. Tar inte så mycket plats ihopfälld. Verkar bra =)



Hittade även denna snygga sittvagn. Tycker om blommorna.





Ska ju ha dop om en månad och jag hämtade dopklänningen hos mormor i veckan. Tyvärr så var det en fläck på den som inte ser så trevlig ut. Håller på att tvätta den 2:a gången nu. Får hoppas tat den går bort då. Hittade den här fina dopklänningen på barnens hus. Den skulle jag vilja ha men känner att det var dyrt med 800 kronor för något Elliot ska ha på sig i 1 timme.

Nä nu måste jag upp och kolla klänningen annars så får jag väl sy en egen eller köpa en ny helt enkelt. Vil linte ha en stor fläck på klänningen han ska ha på sig. Lite noga är jag...

Ha de gött.
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0