Bra dag idag

Syrran och hennes kille Micke var hit idag och Micke köpte caben av mig så nu har jag pengar till resan. Fredrik vet fortfarande ingenting, ja det  tror jag iaf men jag håller på att försäga mig hela tiden. Jag har svårt att hålla sånt hemligt men jag har aldrig gjort bort mig än så länge.
 
Har pratat med försäkringsbolaget om vad som gäller och med handelsbanken och tagit reda på en massa bra att veta saker. Ska ringa runt till alla nu och höra vilka som är med på presenten för jag ska börja göra kortet till honom. Blir mer som ett litet häfte med en resebeskrivning och massor av bilder. Ska bli skitkul att göra den.

Var in på byn en sväng idag med, åkte till mormor och hon bjöd på porterstek och nypotatis, supergott var det. Var även en sväng förbi hos svärmor och svärfar och de mådde bra.

Fredrik har åkt nu. Han åkte runt halv 8 för han skulle börja joba 3 imorgonbitti, eller jag kallar det natt.
Funderade på att åka till stan imorgon. Min kusin Angelica är hos sin far och hälsar på och det skulle vara så roligt att träffa henne men jag vet inte, det kändes långt men samtidigt så bor hon ju uppe i Luleå i vanliga fall och dit är det längre. Vet inte vad jag ska göra.. Ska fundera på saken.

Slängde ut kökssoffan idag innan Fredrik åkte. Ska slipa, spackla och måla om den så att den blir fin att titta på. Var 4 år sedan jag köpte den och tänkte måla om den då men det blev aldrig av men nu jäklar. Fredrik har varit och köpt färg åt mig.



Mina fina pojkar. De var trötta idag efter gårdagen och det är inte konstigt. Jag var helt slut själv också. Sov till 10 imorse... Så himla skönt.


Blocket









Fredrik hittade "mina" kossor på blocket. Har velat ha sådana här.. De är ju så söta =) Scottland highland cattle heter rasen.



Skitsnygga stolar ju...



Hittade de här soffdynorna på blocket också. Tänkte att de skulle vara snygga i min husbuss som jag ska bygga någon gång i framtiden och inreda i sann 60-70 talsstil =)



Även det röda handfatet till en husvagn/husbil föll jag för.



Tycker att det var så snyggt tyg på denna soffa. Blev glad av att se den.



En sån här lampa hänger ute i häbret hos mormor, den är ju skitsnygg ju. Kallas hinken om jag inte har fel.



Den är ju såååå snygg.....



Var en som sålde de här superfina tapeterna på blocket med men de var alldeles för dyra för att jag skulle känna att det var värt det.



Föll verkligen för de här kopparna... Färgen är ju så fin...

Var in på Åhlens igår och de har verkligen tagit in mycket snygga grejer. Helst köksgrejer och förkläden och sånt. Höll på att köpa en ny stekpanna igår fast jag inte behöver någon ny bara för att den var så fin.



Förkläde till barnen.



Grytlapp




Funderar på att köpa en sån här liten termos så man kan ha med sig varmvatten och göra gröt till Elliot då vi är någonstanns.





De har så snygga tyger på Åhlens, blir sjuk av att se dem, vill ha dem alla..

Ska sova nu. Uppdaterar om reseplanerna sedan..
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Amanda

Vad spännande med resan! ^^ jag hade också haft svårt att hålla mig. :o)



Jättefina saker från Åhlens. Ett sånt där förkläde måste jag köpa hem också. underbart fint!

2009-08-25 @ 12:12:02
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0