Mår så jävla risigt..

Har haft ont i magen sedan i torsdags.. har haft problem med magen sedan Milton föddes egentligen men jag har aldrig haft så här ont.. De senaste månaderna så har problemen blivit värre och jag har funderat på att skaffa hjälp men det har inte blivit av för det går över lika fort som det började. Jag sväller upp (såg höggravid ut igår, var till och med en främling som frågade då jag skulle få bebisen) jag får tarmkramper, jag har antingen diarre eller förstoppning känns aldrig som om man tömt tarmen riktigt efter toabesök och så vidare....  Såg ett doktortv program på tv och där var det en tjej som hade exakt samma symptom som jag och det hette IBS och så för ca 2 veckor sedan var det en artikel i tidningen om det också så jag är ganska övertygad om att det är det jag har.

Fast sedan i torsdags så har jag haft de symptomen plus att jag har jätteont långt ner på vänster sida på buken.  Jag har svårt att sköta om barnen, böja mig ner, röra mig och jag kan inte trycka på vänster sida av magen. Väldigt besvärligt med andra ord.

Började ringa runt klockan 8 imorse för att få komma till en läkare och bli undersökt.. .

Först ringde jag till vår vårdcentral som hänvisademig till ramsele pga läkarbrist och de i ramsele tyckte att jag skulle ringa på akuten och de på akuten tyckte att jag borde stå på mig och be om hjälp i ramsele.. Jag höll på att bli tokig... ingen ville hjälpa mig och jag blev bara mer och mer förbannad...  klockan halv 2 så gav jag upp

Till slut så fick jag tag i Anneli på vår vårdcentral och jag fick iaf komma in och kolla sänkan (den var lite förhöjd) och lämna ett urinprov. Hon klämde lite på magen också och sa att hon trodde att det var något med äggledarna för det var där i det området som jag hade ont men att hon inte var någon doktor utan jag behövde gå till en doktor.. Ska fortsätta och trakassera sjukhuset imorrn tills jag får komma dit..

Resten av dagen har varit dålig. Barnen har märkt att jag varit på skidåligt humör och det smittar så klart av sig på dem och då blev jag ännu värre och ja ni förstår säkert att det blev en enda ond cirkel av dåligt humör och rebelliska barn och så fick jag höra idag att en bekant har gått bort i helgen så det blev lite ledsamt här hemma också..

Fy fan vad jag är negativ.... Fick sova hela natten.. det är postivit
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: M.

Hoppas du får hjälp av sjukhuset! Sådär kan du ju inte ha det :(

2009-08-17 @ 22:15:52
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: Erika

vad obehagligt. hoppas dom hjälper dig!



kram och krya på dig

2009-08-18 @ 13:35:28
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0