NU har jag tömt kameran

Har inte orkat tömma kameran på länge men nu så är det gjort. Har dock en till kamera att tämma på bilder också men jag orkar inte leta åt sladden till den.

Milton, jag och Elliot har varit ute och plockat vinbär och hallon idag på gården men vinbären gick förlorade för Milton bar dem i sin hink och den råkade väl flyga iväg i luften men det gör inte mig något, jag tycker inte om vinbär. Blev en liten hink med hallon iaf, ska ut och plocka mer då Fredrik kommer hem. Milton blev så less att vara ute och så fick jag springa och leta Dixie hela tiden. Håller på att träna henne att stanna på gården. Har gått över all förväntan. Hon är superduktig. Jag blir riktigt förvånad...



Nu har vi äntligen blivit klara med grävningen av fibern. Ska dra in bredband i huset och Fredrik har stått ute sena kvällar och grävt för hand men då han att såg Arne var hos grannen tror jag att han blev less och gick över och undrade ifall vi inte kunde få hjälp av grävaren. Tack snälla Arne för att du hjälpte oss =) 





Barnen tyckte att det var jättekul att vara ute och titta på då de grävde. 



Till och med Dixie hade skoj. Här flyger hon fram över gräsmattan. 



Jag och barnen har varit uppe på Miltons rum nu på morgonen och Milton har lagat mat till oss för brinnande livet.. Älskar verkligen att leka matlagning. Måste göra diskbänken till honom så att han kan leka där..Ska göra den i helgen tror jag om Fredrik har tid att släppa ut mig i lagårn...



Har hunnit placera ut mina loppisfynd också. Blombordet blev jag jättenöjd med. Är så glad över att jag köpte det istället för det stora fyrkantiga jag hittade på en loppis.



Så här fin blev docksängen, färdigmålad och tapetserad och så har jag sytt en liten madrass, täcke och kudde av lite tyg som jag hade över.



Så här ser det ut i Elliots rum nu för tiden. Satte upp hans böcker på tavellisten nu då barbapapafigurerna har fått flytta in i Miltons rum.

Lycksele





Vi var ju till Lycksele förra veckan och så körde vi över till Umeå och gick på Nolia. Mamma köpte ett par tshirts och strumpor och Milton tyckte att det var en bra ide att ta på sig alla tröjorna och 5 par sockar.. Han var så söt så.. =)

  

Gick på skogsmuseumet i Lycksele på söndagen. Milton tyckte att det var jättekul



Det tyckte Elliot med. =)

Ha de bra. Nu ska jag se varför Milton springer runt uppe och skriker för..
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Kan tänka mig att killarna tyckte att det var spännande med grävmaskinen! :)



Kram

2009-08-14 @ 16:34:53
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0