Nytagna kort

Onsdag

Innan jag var till Anneli på vårdcentralen på onsdagen så var jag ut till en halvö vid mormors stuga och släppte hund och barn på grönbete höll jag på att säga.. Nä men nästan iaf.. de behövde verkligen springa av sig lite... 



Elliot satt till en början snäll i bilen medans vi var utanför och tittade på Dixie då hon sprang runt och var överlycklig.



Milton sprang som en galning runt runt i skogen efter Dixie och plockade kottar och grenar. Hade hur kul som helst.



Testade kameran lite, tog kort på ljung.





Dixie och Milton hade kul.



Är otroligt vackert där jag brukar fara och släppa Dixie.. Ångermanälven.



Efter att jag varit på vårdcentralen så åkte vi ut till Tarsele och hälsade på Therese. Elliot och Tyra lekte snällt med varandra.

Ett jäkla as..



Hjälpte Therese att fånga gräshoppor till deras ödla Leif och hittade då detta as.. Jäklar vad stor den var.. säkert 3-4 cm stor och en halv cm bred.. Var äcklig vågade inte ta i den (ja jag blev så tjejig då jag såg den) men Therese var duktig hon och fångade den...





Ni ser vad stor den är jämfört med de jag fångade i normal storlek...





Barnen tyckte att det var jobbigt iaf och somnade på vägen hem.. De var så söta och var så lika varandra..



Medan barnen sov i bilen så passade jag på att fota min doroteablommor. De är så fina nu.

Igår torsdag

Igår så höll jag på få nått hjärnsläpp tror jag, min kamera gick ju sönder på onsdagen så jag spenderade hela gårdagen med att leta kvittot till den. Jag sparade det och lade det någonstanns där jag inte skulle tappa bort det men tydligen så var jag för duktig att lägga undan det för jag hittade inte kvittot.


Ringde till Mediamarkt efter ett par timmar för att höra vad man kunde göra...

Tack och lov för att jag lyssnade på lektionerna i skolan för jag minns då kronofogden var och pratade med oss och berättade om deras verksamhet. Då sa de att om man inte har ett kvitto som står i ens eget namn så kan de ta den saken av en även om det är sambon som som har skulder (fattar ni vad jag menar). Det är samma sak vi skilsmässa och man ska dela upp saker. Står det inte namn på kvittot vem som har köpt den så gäller inte det som enskild egendom och rätten kan dömma att den andra får den. 

Jag kom ju på det då jag var med och köpte kameran så jag gick och bad att få ett stort utskrivet kvitto i mitt namn. Tack vare det så hade de mig kvar i datorn sade han jag pratade med igår på Mediamarkt. Tack och lov!!! Nu kan jag lämna in kameran och få den fixad utan att behöva kvittot.. Att jag inte kom på att ringa dem på en gång, förstörde hela dagen genom att leta.. Höll på att slita håret av mig.. Undrar var jag har kvittot??

Då barnen somnat så gjorde jag gipsfigurer som jag tänkte att vi skulle måla idag. Hade de här figurerna då vi var små (jag och syrran) så det var roligt att använda dem igen.  



Orkade inte göra alla dvärgarna, utan det blev bara 3.





Så här fina(?!) blev de. Jag målade snövit så fick Milton ta hand om dvärgarna.. ursäkta, småfolket.. Jag har inte hunnit måla klart snövit.
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Erika

dumt det där med kameran :/



roligt att se shoppingen från ikea

2009-08-23 @ 06:27:06
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0