Äntligen så är skrivbordet klart

Det som skulle vara mitt projekt med skrapande och slipande blev Fredriks projekt. Men jag är supernöjd. Skrivbordet blev så fint och jag kan inte sluta undra vem som slänger ett sådant fins skrivbord på majbrasan... HA! det är mitt nu ;)

Före


Skrivbordet före.. Såg inte så fräscht ut. På väggarna bakom ser ni min julklapp till Fredrik för 2 år sedan. Jag målade skogar och djur på väggarna och så byggde jag (med hjälp av min far) en snickarbänk och förvaring till honom.  

 



Före - målarfärg och fågelskit


Efter





Fredrik har verkligen varit duktig. Trodde inte att den gick att rädda utan var förberedd på att få måla om hela bordet men det gick. Har oljat in den i en vaxolja som gör att träet blir både oljat och får sig ett hårt lager vax på ytan.




Nu ska jag bara få upp hyllan på väggen och alla sakerna i den och städa upp lite inne på kontoret så blir de perfekt. Då kan jag sätta mig och sy lite julklappar =)


Mina ljusstakar

Ljusstakarna blev även det Fredriks projekt eller jag slipade dem åt honom så fick han måla så det kanske var ett gemensamt projekt då.

Före



Ljusstakar 5 kr styck på loppis.

Efter



Svarta och fina blev de.



Fredriks garage

Är bra att hålla till någonstanns med allt sitt pyssel och till Fredriks stora förtvivlan så håller jag gärna till inne i hans garage.



Skogens djur på väggarna, gu va dyngit de va där då... Att karlar inte kan hålla rent ;)





Dagens pyssel

Idag så har jag och Milton fixat en julklapp till mormor men jag lägger inte upp den ifall hon tittar in här.

Har även slagit in en skolåda som jag ska ha i nya hyllan ovanför skrivbordet..



Jag vet inte om jag är nöjd eller inte. Är svårt att klä in lådan så att det blir bra. Vet inte riktigt hur man gör... Pappret är från Lagerhaus.

              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0