Har ju glömt

Har ju glömt bort att skriva att jag, mormor och barnen var till Ö-vik förra lördagen.

Varken jag eller Milton hade några kläder alls så jag tänkte att det var ju bara att åka iväg.. Det var inte att bara åka de... Milton var så snäll att man inte kunde vara stoltare men Elliot gallskrek hela dagen så det blev en väldigt snabb shoppingrunda. Det blev en hög med kläder åt Milton men inga åt mig. Fick gå och bära Elliot hela tiden så då går det dåligt att prova nånting. Så typiskt för det var rea överallt.

Tack och lov för min moster som följde med och hjälpte mig med Milton. Jag fick sitta och amma hela tiden så nån var ju tvungen att se efter honom.

Det blev 4 tröjor, ett par byxor och 2 par långkalsonger åt Milton och så köpte min mormor ett par byxor och en tröja åt honom också. Milton tycker att det är så roligt att få vara med och bestämma kläder men han tyckte att vi skulle handla åt lillebror också.



Det blev ett par superbra handskar till mig iaf. Testade dem idag då jag och Milton var ute och lekte i snön. Helt suveräna =)

Han till Willys och handlade blöjor också innan det bar av hemåt. Självklart så grinade Elliot i bilen halva vägen hem också. Mormor har ju tur att hon är halvdöv då, hon kan ju bara stänga av hörapparaten.

Är ensam hemma nu. Fredrik fick åka ner till stan igen för den här jäkla tummen. Den gör jätteont och så glappar fingerskenan han fick så jag ringde ner till lasarettet och frågade om det skulle vara så och det skulle det ju inte. Få se när han kommer hem igen då.
 



Vi gosade ner oss i Miltons säng. Efter allt ståhej i helgen så blev vi trötta.

I helgen som var så kom min mor och far hit till Junsele så vi umgicks litemed dem. De hade med sig Laban så han och Dixie busade som bara den. Det var 4 hundar hos mormor på söndagen som härjade runt i köket. Trots att Laban är så gammal så leker han som om han vore en hundvalp.



Men trött blir han ju ändå.. gäsp!



Vad vill du mig???





Vår hund har ingen respekt för mammas hund. Stackars Elvira...



Hittade ett recept som jag tror att jag måste testa någon dag. Lät för hemskt gott..

Varm Mexikansk Smörgåstårta
(6 Portioner)


Ingredienser

Lägg till Hönökakor i min inköpslista 3  st  Hönökakor
Lägg till blandfärs i min inköpslista 500  g  blandfärs
Lägg till röd lök i min inköpslista 1  st  röd lök
Mer information om chilisås Lägg till chilisås i min inköpslista 2  msk  chilisås
Lägg till tacokrydda i min inköpslista 1  påse  tacokrydda
Mer information om majs Lägg till majs i min inköpslista 1½  dl  majs
Lägg till mjukost i min inköpslista 200  g  mjukost
Lägg till röd paprika i min inköpslista 1  st  röd paprika
Lägg till orange paprika i min inköpslista 1  st  orange paprika
Mer information om creme fraiche Lägg till creme fraiche i min inköpslista 2  dl  creme fraiche
Lägg till creme fraiche (chili-paprika smak) i min inköpslista 2  dl  creme fraiche (chili-paprika smak)
Lägg till pressad vitlök i min inköpslista 1-2  st  pressad vitlök
Lägg till riven ost i min inköpslista riven ost
Lägg till nachochips i min inköpslista nachochips

Beskrivning

Köttfärsröra
Bryn blandfärsen ihop med den röda löken. Tillsätt 2 msk chilisås och 1 påse tacokrydda. Häll även i majsen.

Fyllning 1 (botten)
100g mjukost blandas med 1dl crème fraiche (gärna med lite krossad vitlök i om man tycker om det) samt 1 röd hackad paprika. Breds ut på första lagret. Hälften av köttfärsröran kommer ovanpå.

Fyllning 2 (mellanlagret)
1 burk crème fraiche (den med chili-paprika smak) blandad med 2 dl riven ost

Topping (Översta lagret)
100g mjukost blandad med 1dl crème fraiche + 1 hackad orange paprika breds ut, även lite på kanterna.
Resten av köttfärsröran också.
Nachochipsen läggs runt och på tårtan. Riven ost ovanpå, in i ugnen 225˚C i ca 15-20-min

Måste ta hand om barnen nu.

Ha de gött!!!!!
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Erika

roligt med shopping. jaså? var det mycket rea?? :)



jag kommer ju från övik

2009-03-24 @ 09:35:20
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha! taskig Dixie är, rolig bild;)

2009-03-30 @ 12:29:36
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0