Nu är man ett år äldre då

Var lite jobbigt igår att fylla 26. Upp klockan 5, fika göra iordning matsäckar och barn och fara iväg inpå byn för att skicka iväg gubben på angeldon. Eftersom det var jag som anmälde dem till angeldons VM så döpte jag deras lag till De tomhänta och det var så de kom hem också. De hade haft ett napp men den släppte. De hade turen att sitta i rutan bredvid vinnarna så de fick då se fisk iaf.

Jag och barnen var inte med ut på isen. Det var storm igår så vi var hos mormor tillsammans med syster och mor min. Var ut en sväng men det var så kallt. Milton blev skitless. Tog en massa kort i helgen men de kommer ut senare. Har ingen ork kvar efter allt kak och tårtätande. Syster gjorde en god och väldigt fin tårta åt mig igår som vi åt och så hade jag gjort smörgåstårta och kakor som vi också har ätit av så nu känner man sig väldigt tjock och stinn. Inte bra det här.  

Fick mig ju lite presenter också =) Ja.... jag hade varit snäll så att jag fick något.
 
Fredrik och barnen gav mig en mixer (fick säga åt honom att köpa en sådan åt mig, han kom inte på något själv). Fick ursnygga gardiner av syrran från indiska, en bok och blomma av mamma och pappa och presentkort på lindex av Fredriks mor och far och så fick jag ett presentkort på gardinaffärn av Fredriks mormor och morfar och pengar av mormor. TACK allihopa.



Ska spendera pengarna på presentkortet på gardinaffären på snygga tyger som jag ska sy kuddar av. Blir så inspirerad av Lisa i hennes blogg Pink Friday. Hon gör så himla snygga och fantasifulla grejer. Min del av hjärnan som har den funktionen fungerar inte så bra just nu så att jag kan komma på något eget. Hennes hem är alltid snygga och färggranna, precis som ett hem ska vara.

Jag hatar alla vita och grå hem som invaderar landet. De är så nordiska.är väl inge större fel på dem men jag tycker att det blir så tråkigt, jag vill ha mycket med färg och glädje för att det ska pigga upp i vintermörkret.

    

Härliga bilder som jag tyvärr inte kommer ihåg var jag hittat någonstanns. Men de lättar verkligen upp i vintermörkret, helst idag som snön vräker ner och det blåser och yr ute. Man får hopp om att det snart kommer att bli bättre, att det kommer varmare väder.





Har haft en sådan trevlig dag med massor av besök. Först så kom Fredriks föräldrar, sedan mina och sist våra vänner Linn och Peter med deras barn. De köpte med sig pizza och kom med den till oss så vi åt det och så åt vi ytterligare lite smörgåstråta och kakor och så lekte barnen. Milton lekte så att han bara däckade i säng nu ikväll då jag lade honom. Inga prblem med att sova där inte. Det kommer inte jag ha heller för den delen. Elliot var vaken hur mycket som helst natten som var så jag är hur trött som helst. Ska gå i säng då jag skrivit detta klart. Är så roligt när Linn och Peter ringer och vill komma och hälsa på. Önskar att jag vore bättre på det. Vill hälsa på mer folk.

Vill bara skriva att Frieda- vi kommer att sakna er. Ha det så kul hos mamma.  

Kram på er

Ha de gött 
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Erika

SV: nej det gör jag inte. men jag har ett stort intresse för barnkläder ;) hehe



fina bilder!

2009-03-29 @ 22:39:33
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Postat av: M.

Grattis:)

2009-03-29 @ 23:03:31
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0