kom hem från Lycksele igår

Har varit i Lycksele 2 dagar. Från onsdag till fredag.

Onsdag

I onsdags så var vi och hälsade på Fredriks mormor och morfar och sedan så skulle Fredrik och Milton gå och klippa sig. Jag sa till Milton att han fick välja vad han ville att göra eller något gott att äta om han bara satt still under klippningen och han förvånade mig verkligen genom att sitta still som en staty så han fick som han ville - vi åkte till Lycksele. 



Halvvägs till Lycksele blev det halkvarning och så var det en massa snö. De hade till och med plogat. Fick panik. Jag som bara hade sommarkläder till barnen men snön var försvunnen innan vi var framme.

Kom till Lycksele lagom till middan. Letade igenom mamma och pappas förråd och garderober efter saker till loppisen som är på torsdag på Miltons dagis. Hittade en hel del. 





Grejer överallt till loppisen. Bilen var proppfull på hemvägen.



Milton hittade en gammal hatt i garderoben sen vägrade han ta av sig den. Han ville till och med sova i den. Han hade på sig den då vi var på loppisarna. Han tyckte att han var jättesnygg i den.

Satt även och beundrade mammas och pappas nya tapeter. De tapetserade om mitt och syrrans gamla rum. Tycker mitt rum blev finast. Fast de skulle behöva göra iordning innan jag tog korten. Blev ju inte så fint när alla prylar var där inne fast de hade inte tid till det....



Mitt rum. Är lite mycket saker just nu bara.. Blir snyggt då de får ordning på det.. Vi plockade bort tidningarna från golvet iaf.



Här sover vi då vi hälsar på.



Syrrans rum. Blev så stort då de ransede ut en massa saker. Snygga fotöljen köpte vi på en loppis.

Barnen ville inte sova sedan på kvällen, det var ju så mycket nytt. Milton var vaken till 9 halv 10 (han brukar gå och lägga sig 7) och Elliot var vaken till halv 12. Jag var trött. Hade lagt Milton i min säng. Han vägrade sova i spjälsängen. Efter en dryg timma så hörde jag en duns, det var Milton som ramlat ur sängen. Då blev det spjälsängen men vid 4 på natten så vaknade bägge barnen så då fick jag ha båda två i min säng.. Trångt men det gick ju. 


  
Torsdag

Handlade givetvis lite saker. Jag kan ju inte gå in på affärer utan att handla något tydligen.



Var på återvinnigsmarknaden i Lycksele och köpte mig en liten pall som jag inte riktigt visste vad jag skulle ha den till men då jag kom hem så passade den så bra bredvid sängen att det fick bli mitt sängbord.



Milton hittade en trehjuling som han blev så kär i och för 50 kr så kunde han få ta hem den. Han har ju ingen cykel. 

Hittade en skräphög utanför återvinningsmarknaden och tiggde till mig ett bord för ritningar. Vet inte riktigt hur man ska förklara den men det är som en stor byrå med massor av smala långa lådor där de förvarar ritningar i med en bordskiva på. Vet inte vad jag ska ha den till men jag har alltid velat ha en. Denna var ganska så stor men jag måste fixa till den och då ska jag kolla om det går att ändra den något.



Sprang in en snabbsväng på röda korstet också och hittade 3 ramar och så köpte Milton 2 småbilar. Mutade honom lite så att han skulle hålla humöret uppe.. Det är kanske dumt av mig men han måste få belöningar då han var så duktig. Han höll mig i handen hela tiden och han gick och gick hela dagen utan att sova. Blev jobbigt för honom men han gnällde ingenting. Han var så glad över att få de där småbilarna så. 

Var och käkade lunch med mamma och hon tog ledigt hela eftermiddan och umgicks med oss. Var in på leksaksaffären och gick och tittade på en massa saker också. Milton har börjat med att säga: "oj mamma den där saken MÅSTE jag bara ha". Låter så himla roligt. Han får ingenting då han är sån. 





På kvällen så var vi till furuvik på loppis och jag hittade 2 tavlor (20 kr styck) och 2 ljusstakar (10 kr styck). Blev väldigt kära i sakerna =)

Fredag

Var rätt så kul att åka iväg men jobbigt. Varken barnen eller jag sov så jättebra men jag han umgås med mamma och pappa och syrran så då var det värt det. Fast det var inte så jättekul igår.. Jag och syrran försökte umgås på stan och Milton var hyperenergisk och sprang runt och ville riva ner saker och kastade grejer runt sig och var allmänt jobbig och då fick man ju bara springa runt efter honom och bråka. Han var väldigt trött och grinade över minsta lilla sak.
Det var inte så roligt.  Men så lugnade han ner sig lite och då ville han hålla syrran i handen och hon fick panik... hehehe...

Vi gick bara på leksaksaffären och på Åhlens Orkade inte mer än det. Fick bära Milton för han var så trött. Tror inte att Elin tyckte att det var så kul heller att umgås med oss. Elliot sov då som en stock i vagnen tack och lov.



Vi köpte de här hängarna för halva priset på Åhlens. Ska sätta upp dem i hallen så att Milton kan hna upp sin jacka själv.



Och så köpte vi solglasögon. De två översta är Miltons och den undre är Elliots.

Tog barnen och for för att äta på en pizzeria i Lycksele för Milton var så hungrig men maten jag köpte dög inte åt honom och han bara flamsade med maten och hedde på golvet så jag snabbåt och skyndade mig ut därifrån.

Var väldigt snabb med att packa och åka hem igår så att man fick lämpa över barnen på Fredrik. Jagvar så trött men då jag just lämnat Lycksele bakom mig och hade 14 mil att köra så började båda barnen att stortjuta. Elliot var trött, hungrig och less på barnstolen och Milton ville bara inte åka hem. Han skulle vara kvar i Lycksele. Just då ringde även personalen från dagis och ville prata. Inte min favoritstund precis. Men efter att ha stannat och matat lilleman och gett Milton en godis i muta så var bägge glada nog att vi kunde åka hem. 


Idag- Lördag

Fredrik for på byn imorse. Han skulle till slaktboa så jag blev ensam hemma med barnen igen. Milton har fått sitta framför tvn en stund medans jag kollade lite datorn och satt snällt i mitt knä.... en liten stund iaf.. Elliot blev så less så jag tog bägge barnen och gick upp och så lekte vi kafferep i Miltons rum. Det tyckte Milton var jätteroligt. Nu sover bägge två som stockar.. Så himla skönt..  

Har blivit förkylda också. Snorar som bara den, känns som om näsan ska sprängas men mina snälla pojkar lät mig sova till 8 idag så det känns lite bättre.... Tack tack...



Var upp på vinden i tisdags och hittade denna förvaringslådor som vi hade i vårt gamla hus. Tycker att den är så ful men funderar på att tapetsera om den. Måste bli klar med dopklänningen först bara. Är bara en vecka kvar nu och jag har ett fullspäckat schema denna vecka. Måste göra en lista nu.  

Ha de gött
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0