Lite bilder från dopet

Det har varit rätt så hektiskt de här veckorna så jag har inte riktigt hunnit med att skriva så mycket.. Tänkte slänga in lite bilder från dopet iaf.. Tyvärr så har jag inte hunnit tagit några kort på vad Elliot fick i doppresent... Det kommer senare =)

Fredag 15/5

Handla med mormor och till dopet. Hämta nyckel till församlingshemmet, och duka inför morgondagen. Det tog hela dagen.

Lördag 16/5

DOP...

Gick så bra så.. vi blev ungefär 25 stycken mina kompisar från umeå kom också. blev jätteglad för det, vi hinner inte ses så ofta.. Elliot fick många fina presenter också. Han blev glad hehehe... Tack så mycket!!





Det var bra av mig att sy dit de långa banden.. De var alldeles dyngsura efter dopet efter att Elliot ätit på dem.



Var lite ensammet där uppe men det gick så bra så... Gunilla Fluur (prästen) var inte långrandig.



Glad och nydöpt Elliot


Söndag

Umgicks med mina föräldrar. Var ute på en promenad i fina vädret

Måndag

Shoppingrunda med svärmor. Var till Åsele och handlade blommor. Milton fick välja några blommor som han ska ta hand om i sommar.. Han köpte penseér väldigt lättsamt =)



Är så roligt att åka till Genbäcks (har jobbat där)  Han har 4 gigantiska växthus med blommor =)



Älskar verkligen färgerna på dahliorna men det blev inga i år.. Satsar på att INTE köpa några blommor.. De dör bara för mig ändå..



Milton var glad över att få blommor. Elliot sov hela tiden.
Köpte 7 Penseér, 6 nemesia, 4 dorotea, 3 smultron och 3 jordgubbsplantor.

Tisdag





Så här dött är det i Junsele en tisdagsmorgon.

Skulle skjutsa mormor till stan men skulle inte åka förrän halv 2 och eftersom jag lämnar Milton på dagis halv 9 så blev jag kvar på byn, tänkte hälsa på lite folk men antingen så hade de saker att göra eller så jobbade de, hade varit hos mormor hela helgen så jag hade ingen lust att vara där just denna dag. Jag skulle ju umgås med henne hela eftermiddagen iaf.

Åkte till Emma och tittade på då hon och Therese tapetserade (eller Therese tapetserade kanske det heter) och for sedan på ica ett tag och gick och surrade med folk.

Åkte sedan och hämtade upp Milton på dagis och hämtade mormor och så åkte vi. Barnen var griniga, mormor döv och jag på skitdåligt humör.. Väldigt jobbig dag blev det. Köpte en godispåse innan jag åkte hem och snaskade i mig och genast blev humöret bättre...

Onsdag

Städdag på bygården. Städade lite tillsammans med tanterna for sedan hem och duschade och strök skjortor och så åkte vi till Långsele för familjefotografering på Birgittas Atelje. Blev jättenöjd med korten. De var så fina. Birgitta är bäst =)

Torsdag

Firade min kompis Annika som fyllt 40. Hon hade även barnkalas samma dag för Jasmin som blev 3. Var riktigt roligt att få umgås med tjejerna en dag =) Köpte ett äppelträd åt henne.

Fredag

Umgicks med mor och far hela dagen. Var och hämtade min traktor. Fick en traktor av min mormors bror, TACK säger jag bara.. Få se vad vi ska göra med den.. tror att Fredrik funderar på att renovera upp den. Kommer bilder på det senare

Lördag

Marknad i stan, Hade tänkt åka själv med barnen men Fredrik följde med =) Köpte foppatofflor åt Milton och så fick han en traktor. Han precis sätta oss i bilen innan världens skyfall föll

Söndag (idag)

Jag ovh barnen var på folkrace idag. Var kul att träffa kompisar och titta på bilarna. Blir så sugen på att testa köra. Milton stortrivdes. Han hade jätteroligt. Vi tog oss en promenad dit. Det är väl några kilometer så Milton var glad över det också. Han älskar att åka vagnen. Kommer med bilder därifrån senare

Nä nu ska jag sova. Är så trött efter promenarendet och att vara ute så ja somnar snart.

Ha de gött!!!
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0