Shoppat på tradera

Har vunnit några auktioner på tradera...







Vann först ett skjort och tröjpaket till Milton i stl 98-104. Hon som sålde det var också snäll och slängde med några extra tröjor och skjortor och så en pepparkaksdräkt. Alla kläderna var så himla fina. Sammanlagt så fick jag 10 par skjortor, och 6 par tröjor och en pepparkaksdräkt.








Köpte byxpaketet från samma säljare i stl 98-104. 7 par byxor och ett par shorts. Med frakt och allt så betalade jag 284 kr för bägge paketen. Milton blev överlycklig. Skulle prova alla kläderna på en gång. 
 


Budade på detta mönster och glömde sedan bort det totalt men jag vann tydligen. Blev 30 kr med frakt.


Var till mormor förra veckan och frågade efter mönster till en rockabillyklänning. Hittade någor liknande som nog går att använda. Mormor sa då att hon tänkte elda upp alla mönster. NEEEEEJJJJ!! skrek jag och tog lådan och sprang.... nä riktigt så gick det inte till.. jag frågade om jag kunde få dem om hon inte skulle ha kvar dem och det fick jag.



En låda full med klädmönster. Det mesta går att slänga för det är ingen ordning och man vet inte vad de små pappersbitarna hör till men mycket var jätteroligt att ha kvar. Flera av mönstren var från 50, 60 och 70 talet och var jättefina klänningar och kjolar och så mycket barnkläder från 60 talet.. Blev så lycklig då jag såg dem. Älskar kläder från de perioderna. 50 talet för det stilrena, 60 talet för formerna och 70 talet för färgerna.   













En av mina favoriter bland mönstren, en vacker bröllopsklänning från 60-talet. Tyvärr är pappret så skört att det nästan ramlar sönder då man tar i det. Ska göra kopior av den. 



Snygga brudar i lyxförpackning







Söt barnkappa som min mormor sydde åt min mor på 60 talet. Jag har nu den kappan hängades i min garderob.


I lådan hittade jag även en katalog för hösten/vintern 1971-1972. Väldigt roligt att titta i. Där i kunde man beställa mönster till kläderna på bilderna 







Väldigt snyggt ;0)







Festfin





Vardagssnygg





En snygg liten kille =)

Vet inte vad jag ska ha mönstren till men det kan ju va kul att ha tänkte jag. Är så svårt att få tag i då man behöver. Är onödigt att elda upp.. Min mormor har en tendens att elda upp det hon tycker är skräp. Spelar ingen roll vad andra säger.. Tur man hinner stoppa henne ibland =)

Ha de gött
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Elin

Men fan va flashigt! Såg då massa roligt som jag kan tänka mig att ha. Låna mönster?;-D Fast det är klart, när jag ska sy brukar det sluta med katastrof.

2009-05-06 @ 11:24:48
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ah 70talet ;D synd att man inte va ung då!

2009-05-08 @ 18:30:46
URL: http://pinkfriday.blogg.se/
Postat av: Anonym

Min mamma (som syr 50-60tals kläder och har modevisningar runt om i kommunen) skulle säkerligen dö för ditt fynd!!!

Hoppas du hittar några go´bitar!



trevlig blogg förresten, med en massa härliga bilder på läckra saker!

/Malin

2009-05-11 @ 20:03:48
URL: http://www.familjenfrestadius.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0